Billy Corgan, zdroj: YouTube

Billy Corgan: Fender mě nerespektoval a Gibson vyhodil

Není to tak dávno, co se v muzikantských médiích propírala kauza firemního hráče Gibsonu Billa Kellihera z Mastodon, který nebyl spokojený s přístupem managementu výrobce k jeho signovaným modelům. Nyní se zdá, že podobný problém nemá jen Gibson, ale také konkurenční Fender, o čemž vypovídají některá vyjádření Billyho Corgana, frontmana populárních Smashing Pumpkins.

Pamatujete si na Corganův signovaný Stratocaster osazený krkem s velkou hlavicí, 22 pražci, trojicí custom minihumbuckerů DiMarzio, netradičním zapojením přepínače a pevnou kobylkou? Firma Fender nástroj nabízela od roku 2008, ale v současné době jej v katalogu kalifornského výrobce už nenajdete, přestože marketingové výsledky tohoto modelu nebyly vůbec špatné.

Je pochopitelné, že tak velká společnost jako je Fender musí samozřejmě v průběhu času své produktové portfolio obnovovat a tím pádem i ukončovat výrobu některých starších verzí nástrojů, nicméně co vedlo odpovědné manažery ke stažení poměrně úspěšného Stratu Billyho Corgana zřejmě přesně neví ani samotný kytarista, jehož spolupráce s Fenderem skončila.

Corgan v rozhovoru pro Alternative Nation svou někdejší spolupráci s kalifornskou firmou nehodnotí příliš pozitivně. Na dotaz, zda by se pod křídla Fenderu znovu vrátil, odpověděl: "Nikdy. Nerespektovali mě a já bych se nikdy nevrátil. Důvody našeho rozchodu byly příliš malicherné na to, abych je přijal."

Co stojí v pozadí celé roztržky a kde je vlastně jádro pudla, se tedy asi nedozvíme (pokud veřejně nezareaguje i vedení Fenderu). Konflikt nemusí mít nic společného s Corganovou signaturou ani s kvalitou výrobků, ale možná, že na obou stranách scházela jen větší ochota ke vzájemné domluvě.

Aby toho nebylo málo, tak při rozhovoru vyplul na povrch další pikantní příběh, ve kterém kromě Corgana tentokrát figuruje Gibson. Na otázku jednoho z fanoušků, zda by kytarista Smashing Pumpkins byl ochoten spolupracovat s Gibsonem při tvorbě vlastního modelu, přišla překvapivá odpověď: "Gibson mě také vyhodil, neměl zájem, abych hrál na jejich značku, takže s nimi nepracuji. Přeji jim, aby přežili."


I přes tyto peripetie si ale Billy Corgan na nepřízeň výrobců hudebních nástrojů a techniky nemůže stěžovat. Před časem podepsal smlouvu např. s americkou firmou Reverend Guitars, která mu vyrobila povedený retro model BC-1 s korpusem z koriny, javorovým hmatníkem, dvojicí speciálních humbuckerů Railhammer Billy Corgan, uzamykatelnými strojky atd. a vypadá to, že rozšíření této edice o další kousky je na spadnutí.

Newyorský Electro Harmonix uvedl na začátku letošního roku fuzz Op-Amp Big Muff Pi, což je kompaktní reissue verze starého Big Muffu V4, použitého na slavném albu Smashing Pumpkins Siamese Dreams, vydaném u labelu Virgin Records v roce 1993 a nezaváhala ani Yamaha, která společně s Corganem přišla se špičkovou akustikou LJ16BC z výběrových materiálů ošetřených technologií A.R.E. (Acoustic Resonance Enhancement).

Navíc poté, co koncern Yamaha Music převzal firmu Line6, se pravděpodobně rýsuje další kooperace mezi japonskou firmou a Corganem, což potvrzuje i kytaristova odpověď na dotaz, jestli neuvažuje o signovaném multiefektu: "Právě o tom nyní s Yamahou diskutuju."

Tagy: