Firma Carvin uzavírá továrnu

Kalifornský výrobce hudebních nástrojů, zesilovačů a další techniky Carvin Audio oznámil prostřednictvím facebookového účtu chystané uzavření své kalifornské továrny. Firma s více než sedmdesátiletou tradicí už v roce 2015 převedla výrobu kytar a baskytar pod značku Kiesel Guitars fungující na bázi Custom Shopu, jejímž prezidentem je Mark Kiesel, syn zakladatel Carvinu Lowella Kiesela.

Společnost Carvin vznikla v roce 1946 ještě pod názvem L. C. Kiesel a začala se věnovat výrobě snímačů, kterou následně doplnila produkcí steel kytar. O tři roky později se zázemí přesunulo do Baldwin Parku v Kalifornii, firma změnila název na Carvin po dvou nejstarších Kieselových synech Carsonovi a Gavinovi a pomalu rozšiřovala své nabídkové portfolio.

V tomto období začal Carvin úzce spolupracovat s firmami Fender, Martin a DeArmond a poté přišel na trh s kolekcí profesionálních zařízení pro nahrávací studia, pódiovou osvětlovací technikou a také vlastními modely kytar. Veškeré produkty byly v té době prodávány přímou formou s pomocí zásilkové služby, což značce umožnilo nastavit velmi atraktivní ceny.

Velký boom zažila firma na přelomu osmdesátých a devadesátých let, kdy uvedla na trh kytarové lampové aparáty X100B, řadu basových zesilovačů a boxů, sérii kvalitních mixážních pultů a špičkové el. kytary a baskytary. Výrobky Carvinu si velmi brzy získaly oblibu mezi muzikanty a společnost tak mohla ve své stáji přivítat taková jména jako Frank Zappa, Allan Holdsworth, Frank Gambale, Bunny Brunel, Alex Lifeson, Al Di Meola atd.

V současné době je mezi kytaristy Carvin spojován především se signovanými aparáty série VL postavené pro Steva Vaie, komby Vintage Series, rackovými koncovými zesilovači nebo akustickými komby AG200/AG300 a basisté si oblíbili zesilovače řady BX a B1000. Kromě toho firma nabízí kompaktní ozvučovací systémy, aktivní vysokovýkonné array monitory, obalovou techniku, reproduktory, mikrofony apod.

Uzavření továrny v San Diegu a likvidace aktiv sice automaticky neznamená definitivní zánik této americké značky, nicméně budoucnost v minulosti úspěšné firmy je velmi nejistá. Společnost nyní vyprodává skladové zásoby a většinu položek zlevnila o 25 procent.