Frontman šmíruje u Dawea Gatese

Dawe Gates je kytarista skupiny Brixtn. V článku nás provede informacemi od své kapely přes gear až po nejlepší hudební zážitek.

Na čem teď pracuji?

S Brixtnem jsme začátkem ledna vydali novej singl i s klipem, který se natáčel v Rooftop studiu v Praze, kde je podle mě jeden z nejlepších soundů všemožných hudebních stylů v České republice. (Díky Ondro!) Klipu se ujal náš kamarád a výbornej režisér z Francie Juan David Salazar. Jak naše spolupráce dopadla se můžete kouknout na našem YouTube kanále. Momentálně s Brixtnem pracujeme na nových věcech a chystáme se v nejbližších dnech do studia nahrát další singl, který máme v plánu vydat začátkem jara.

Jaké je mé vybavení?

Narovinu řeknu, že jsem maniak přes krabičky (kytarové efekty) a vlastně všechno možné, co nějakým způsobem zásadně mění zvuk nástroje. Začneme třeba u kytar. Moje hlavní kytara a zároveň největší láska je Fender Mustang P90 Offset 2016. Je to Mexikánec a strašně jednoduchej nástroj. Nebudu asi vypisovat všechno, ale je osazenej snímači P90 od Fenderu. Má třípolohovej switch na přepínání snímačů, 2 poťáky (Volume a Tónovka) a to je asi tak všechno. Tělo je z olše, krk javor a hmatník Pau Ferro. Struny používám u všech kytar stejný a to ErnieBall Power Slinky 11tky. Další kytara z mojí sbírky je Squier Jaguar Vintage Modified. U téhle kytary by byl popis strašně dlouhej, tak to trochu zkrátím. Tuhle kytaru miluju především na čistej sound, protože má 2 singly JG-101 od Duncan Designed a ty v kombinaci s čistým zvukem prostě umí! Tělo je lípa, krk opět javor a hmatník Palisandr. A moje třetí a spíše jen domácí kytara, vlastně nevím proč jen domácí, je Squier Mustang Vintage Modified. A je to vlastně to samé jak u Jaguáru, jen má sound snímačů oproti těm dvěma fakt měkký, spíše takový funky, ale jsem s ní taky strašně spokojenej. Snímače má jak Jaguár 2x singl od Duncan Designed.


Můžeme se oprostit od kytar a pokračujeme k vysílačce, kterou používám od Line6 a je to Relay G30. Je to bezdrát, který funguje na wifi bázi a neprzní sound, jak jiné bezdráty, především ty starší. Z vysílačky pokračujeme do přijímače, který mám zabudovaný v pedalboardu, a dál do ladičky, klasika TU2 od Bosse. Následuje Volume Pedal, tuším od značky George Dennis. Dále zkreslení a to začínám Super Overdrivem od Bosse, pak Vintage Overdrive od Razzor (nevím proč, ale na to, že je to krabka doslova za pár kaček, tak funguje a nakopává při vytavení volumky perfektně). Další je boost/overdrive krabka od MXR. Je to vlastně duál a jedna část funguje jako overdrive a druhá jako klasiký a čistý boost. Následuje Super Octave od Bosse, který používám jako distortion/fuzz s nižší oktávou. Další je na řadě klasická DS1 od Bosse a jdeme pryč ze zkreslení. Další v řadě je Vibrato/Tremolo od Marshall. Následuje Super Chorus od Bosse. Pokračujeme přes Echolizer od Mooer přes reverb HardWire RV7 (MILUJU HO!) až po Stompbox Line6 M5. Ten využívám především na delaye a různý opakovačky. Touto krabkou celej tenhle cirkus ukončuji a sound posílám přes 2 káble (jakože stereo) ven.

Co se týče káblů, používám směsku všeho, od kvalitnějších Ibanez a Fender po levnější Warwick. Napájení používám taky od Warwick a jedná se o 3 silnější adaptéry. Jen stompbox má speciálně svoje vlastní napájení. Tím se dostáváme k mojí největší lásce, a to je můj aparát. Je to VOX AC30C2. Kdybych ho měl nějak popsat, tak je osazenej elektronkama v předzesíku 3x 12AX7 a v koncáku 4x EL84. Repráky mám Celestion Greenback, protože mi k uchu nejvíc sedí. O AC30tce asi nemám co víc říct. Byl, je a bude to pro mě vždycky jeden z nejlepších aparátů historie a když jsem si ho kupoval, tak jsem si tím vlastně splnil i můj sen.

Další otázka zní, jaký je můj oblíbený kousek. Nevím, jestli je tím myšleno můj nebo celkově oblíbený kousek, ale na obojí mám stejnou odpověď. Co se týče kytar, tak je to Fender Mustang s P90tkama v kombinaci s Voxem. Je asi jedno, jestli AC15 nebo AC30.

Nejhorší nástroj, co jsem držel v ruce?

To je celkem těžký, protože každý nástroj má podle mě něco do sebe. Ale kdybych měl odpověď, tak to byla kytara, na kterou jsem se učil hrát. Byla to tuším nějaká Jolana Galaxis, na které se nikdy nebrousily a neměnily pražce, a vlastně se o ni nikdo nestaral. Od 9. pražce se na ni ve výsledku nedalo absolutně hrát. (smích)



A co bych si rád pořídil do sbírky?

Co se týče kytar, tak mám v plánu teď nějakýho Jazzmastera, ať ukončím trojúhélník Jaguar, Mustang, Jazzmaster. Ale hlavně proto, že Jazzmaster je jeden z mých snů. Zrovna dneska jsem si byl na zkušebně zajamovat s kamarádem, basák od Kuby Děkana a zároveň jeden z mých nejlepších přátel Cágo vlastní Telecastera Classic Vibe od Squieru, kterej jsem si dneska strašně zvukově a vlastně úplně zamiloval! Tak snad se mi podaří ho od něj odkoupit. (smích) Z aparátů bych strašně moc chtěl Fender 59 Bassman vintage čtyřreprák.

Jaký je podle mě nejhorší muzikantský zlozvyk?

Jeden mě hned napadá. Zná to určitě každá kapela. Na začátku zkoušky, když si kytaristi ladí kytary a vlastně se všechno chystá, tak každej bubeník mlátí už do nachystaných bicích a všechno mu je jedno. (smích)

Nejlepší hudební zážitek?

Je strašně těžký vybrat jen jeden, ale kdyby šlo o zážitek z pódia, tak určitě každý stagediving, který skočím s kytarou na sobě. A zážitek jako celkově, tak určitě koncert The 1975 ve Foru Karlín minulý rok, který byl jak po zvukové, hudební a hlavně vizuální stránce od A po Z geniální! Vnímejte hudbu a vlastně celkově umění, tak jak to chcete jen vy a při nejlepším to umění i tvořte. Protože umění je to nejlepší, co nás může ovlivnit a v životě doprovázet.