James Curleigh: nový, „džínový“ šéf Gibsonu

Po finančních problémech, které kromě jiného nedávno vyústily v odvolání generálního ředitele Henryho Juszkiewicze, se firma Gibson rozhodla obměnit vrcholový management a na uvolněnou vedoucí pozici jmenovala Jamese JC Curleigha, jenž předtím zastával prezidentský post ve společnosti Levi Strauss & Co., jedné z největších módních značek známé především výrobou džínů.

Vedle nově zvoleného výkonného ředitele se ve vedoucích funkcích objeví šéf obchodního oddělení Cesar Gueikian, zakladatel společnosti Melody Capital Partners a kytarista kapel Raister, Barroco nebo Urban Society a finanční ředitelka Kimberly Mattoon, která dříve působila ve firmách Peter Millar, IWC Schaffhausen atd.

Christian Schmitz (pro Gibson už pracoval) bude řídit produkční a vývojovou činnost koncernu a novým předsedou představenstva Gibsonu se stal Nat Zilkha, zastupující většinového vlastníka, kterou je nyní investiční skupina KKR. Personální změny by měly platit o 1. listopadu letošního roku.

James Curleigh má trojí občanství (USA, Kanada, V. Británie) a studoval obchodní akademii v Halifaxu, vzdělání si poté doplňoval i na Stanfordské a Harvardské univerzitě. Ve svém oboru se specializuje na krizová řešení, týmovou dynamiku, vývoj produktů a progresivní budování značky, což se pozitivně projevilo i na růstu a výsledcích jeho předchozího zaměstnavatele - koncernu Levi Strauss včetně páteřního brandu Levi’s a dceřiných firem Dockers nebo DENIZEN.

Obavy z určité nesourodosti mezi odvětvím oděvního průmyslu a výrobou hudebních nástrojů vyvrací Curleigh slovy: „Řízení firem a obchodní strategie je profese, pro kterou si mě Gibson vybral, ale tato práce rozhodně nevyjadřuje celou mou osobnost. K mým největším koníčkům vždy patřila hra na kytaru a jsem dlouholetým příznivcem nástrojů Epiphone a Gibson. Vlastním slušnou kolekci různých modelů a nejnovějším přírůstkem v mé sbírce je raritní akustický Gibson J-45 z šedesátých let, což myslím alespoň částečně naznačuje můj vztah a zodpovědnost vůči historii značky.“


S výjimkou Kimberly Mattoon, která téměř 25 let zastávala vysoké posty v renomovaných společnostech (PricewaterhouseCoopers, Richemont North America, švýcarský výrobce luxusních hodinek IWC Schaffhausen apod.) a bude dohlížet na finance, IT, lidské zdroje nebo zákaznickou podporu, je šéf marketingu Cesar Gueikian dalším členem nového týmu s kladným vztahem ke kytaře.

Gueikian absolvoval university v Buenos Aires a Chicagu, založil několik finančních skupin a pracoval také jako poradce pro kolos Deutsche Bank (pobočky v Londýně a New Yorku). Na kytaru hraje od 10 let a jeho stylový záběr sahá od flamenca přes blues, rock až k heavy metalu. Člen několika kapel nashromáždil za 25 let rozsáhlý kytarový arzenál včetně třicítky cenných Gibsonů z rané produkce značky a pokud je v Kalifornii, tak neopomene navštívit známou prodejnu s vintage nástroji Norman's Rare Guitars.

Technicky založený Christian Schmitz, jenž pro Gibson dříve pracoval jako člen krizového týmu, bude dohlížet na americkou i globální produkční platformu, zahrnující také výrobní postupy, kvalitu dodávaných surovin, komponent apod. Doufejme, že nový management napumpuje Gibsonu čerstvou krev do žil a nebude se opakovat chaotický přístup a z něj plynoucí omyly předchozího vedení v čele s Henrym Juszkiewiczem, které byly v minulosti častým terčem výtek fanoušků, firemních hráčů i řady zaměstnanců značky.