Když je červeného vína hodně, vznikne wine-pop

Moje první album je na světě. Jmenuje se Waiting for the tRain. Kdo mě zná, může ho překvapit, jak zní. Měl jsem pocit, že v rámci všech převážně zábavných kapel, hrajících humorné covery známých hitů, kterými jsem procházel, jako Ukulele Troublemakers či Ukulele Orchestra, jsem ještě nebyl já. Proto jsem chtěl jednou po všech těch klaunských rolích ukázat vlastní tvář, setřít make up a postavit se před publikum jako já. Jako Falcone.

Od prvního nahraného tónu po rozbalení prvního CD uplynulo něco přes rok. Některé písničky byly tři roky v šuplíku, jiné jsem dopisoval ve studiu. Nechtěl jsem nic uspěchat, neměl jsem v zádech žádné vydavatelství ani termíny. Jsem rád, že na rozdíl od mých kolegů, jež se upsali různým producentům a agenturám, nemusím nikomu poklonkovat, ani si kupovat vlastní CD, když je chci věnovat příbuzným pod stromeček. Na druhé straně je takový počin časově i finančně náročná záležitost, proto jsem moc rád za nezištnou pomoc skvělých přátel.

Desku produkoval můj přítel a hudební mág a vizionář Janek Růžička, jenž pracoval ve studiu SONO Records, kde nahrávali CD i Linkin Park, Josh Stone, Ennio Morricone či Grammy a Oskarem ověnčený song Falling Slowly Glena Hansarda. Získal tam tajemství dynamiky a energie neslyšitelných zvuků, jež zdánlivě nepostřehnete, ale posouvají nahrávku do jiných dimenzí.

Že CD hraje a má úroveň, je jeho zásluha.


Nahrávání jsme pojali netradičně. Místo odosobněného studia, kde se zvukaři dívají na hodinky, jsme se ubytovali na dva týdny ve vile producenta Janka, rozmístili mikrofony na místech, jež nám připadala inspirativní, obklopili se psy, přáteli a hlavně převážně červeným vínem, po kterém se nám vždy lépe tvořilo. A nakonec sehrálo i výraznou žánrovou roli. Výsledný styl jsme totiž nazvali wine-pop. Myslím, že to napadlo Janka. Proto i obal CD je černobílý s vinnými nápisy.

Stále jsem také hledal akustický nástroj, který do mých songů vnese určité melancholično, jež jsem ve skladbách cítil, ale pouze mou interpretací ho stále nenacházel. Proto jsem poprosil o spolupráci houslistku Hanku, žijící na severu Moravy v okolí sychravých lesů a luk, obklopena mlhami, blaty a zvířenou. Ta irská zasněnost zvuku jejích houslí dodala mým písním potřebný hlubší rozměr.

A proč jsem se rozhodl nazpívat album v angličtině? Hrávám i v Itálii, Rakousku či Francii a jednám o koncertech v USA, tam regionální jazyky moc nefrčí a čeština jim zní jako nekonečné heslo na wi-fi. To udělal Freddie Mercury zásadní chybu, že nezpíval v rodné zanzibarštině? Kiss ať se tedy jdou zahrabat, že nezpívají v mateřské hebrejštině a producent Desmond Child se asi mlátí do kebule, že nesložil těch 70 hitů v americké Top 10 v rodné maďarštině. Proto jsem si dovolil i já své CD nazpívat anglicky.

A navíc – povedlo se mi s jedním americkým vydavatelstvím dohodnout na šíření desky nejen přes spotify a itunes, ale i přes africké, indické, indonéské a jihoamerické aplikace.

To je pro mě dobrá cena za to, že nezpívám v rodné řeči.

Tagy: