Kombo PRS Sonzera 50: kabel, kombo, kytara a dost

Kytary od Paula Reeda Smithe jsou pohříchu známější než jeho aparáty. Přitom slabší dvacetiwattová verze komba PRS Sonzera 50 se loni v Británii dostala do užší nominace v anketě o nejoblíbenější novinku, a to plným právem. Co do tvárnosti totiž s kytarami stejné značky drží krok.

Snad každý v začátcích tahal rozumy ze starších a zkušenějších. Můj mentor se fantazírováním, co bych si jednou rád pořídil, asi dobře bavil, ale byl trpělivý. I když mi jenom v různých obměnách opakoval: „Dobře zpracovaná kytara, slušná lampa, spolehlivý kabel. Víc nepotřebuješ.“ Hodně mi tím dal. Přesto mi to dlouho bylo málo.

U každého komba jsem totiž vždycky dříve či později začal dumat, jakým efektem bych jeho zvuk dotvořil. Snad jen dvakrát jsem se přistihl, že by mi kabel, kombo a kytara bývaly úplně stačily; u Orange AD30TC a jednoho zvlášť vyvedeného klasického Les Paulu a nově u Holcombova PRS napíchnutého na Sonzeru.

Cokoliv jsem si zamanul, to jsem si vytočil. Křištálově čisté akustické polohy, rozvláčný bluesrock, ksicht drásající funky divočina, řízný hardrock, melancholický postpunk, ale také poctivě seškvířené metalcorové sádlo. Komu by však bylo 50 wattů málo, Sonzeru lze napojit na externí reprobox a impedanci změnit. Možnosti jsou 4, 8 nebo 16 ohmů.

Osobně jsem ale nic takového nepotřeboval. Samotná Sonzera ztropila snad ještě větší virvál než jiná a mezi metlami mnohem oblíbenější padesátka Peavey Valveking. Proti němu má však Sonzera výhodu. Je přitažlivá i pro široké spektrum pokročilých i začínajících hráčů, tedy i těch nepřicházejících do hudebnin s lapidárním požadavkem: „Hlavně ať to hrne!“ Příjemným bonusem budiž neokázale luxusní vzhled.

Ovládání obou kanálů je velmi jednoduché a zcela intuitivní. Když k tomu připočítám rozpínání na kytaře, případně piezo, i bez pedálů bych měl tolik možností, že jsem chvílemi nevěděl, co s nimi. Mít našetřeno dvacet litrů na Peaveyho a nemít úplně jasno v tom, co chci vlastně hrát, radši ještě ty čtyři litry navíc uškudlím.