Kytarový aktivní monitor Friedman ASC-12

Po monitoru ASM-12 přichází kalifornská značka Friedman Amplification, věnující se výrobě špičkových zesilovačů, komb a efektů, s novým modelem aktivního kytarového monitoru Friedman ASC-12, určeném pro použití s různými modelery, multiefekty nebo profilery. Novinka je díky analogovému zesilovači s výkonem 500 W a dvojicí speciálních měničů schopna věrně zprostředkovat zvuk v širokém frekvenčním spektru a to při zachování potřebné transparentnosti, dynamiky a projekce.

Skelet z březové překližky o rozměrech 53.5 x 66.7 x 28.6 cm ukrývá koncový bi-amp zesilovač pracující ve třídě Class-G zapojený do dvou reproduktorů Celestion - středobasového 12 palcového repra s 2.5 palcovou cívkou a velkého (12 palců) výškového PETP tweeteru s cívkou o průměru 1.75 palce.

Oba měniče jsou montovány z přední strany a mezi nimi se nachází dva bassreflexy zvýrazňující nízká pásma. Pro rychlý přístup k měničům je rám ochranné síťky v designu "pepř a sůl" uchycen na suchých zipech. Zadní ozvučnice je z důvodu zachování maximální pevnosti konstrukce spojena lepením a uprostřed se nachází hlavní panel s masivním chladičem.

Zesilovač disponuje crossoverem 4. řádu, subsonic filtrem, ochranami proti přebuzení, přehřátí a zkratu s příslušnými informačními diodami, potenciometrem celkové hlasitosti, symetrickým XLR vstupem a výstupem, spínačem Low Cut filtru ořezávajícím v případě potřeby pásma pod hranicí 100 Hz, odepínáním zemnění a nechybí volič napětí (115V / 60Hz, 230V / 50Hz). Frekvenční rozsah se pohybuje v rozpětí 50 Hz až 20 kHz a max. SPL je dáno hodnotou 129 dB.

I když je Friedman ASC-12 inzerován jako kytarový aktivní monitor, čemuž odpovídá i design, ale lze jej podobně jako předchozí verzi AMS-12 (viz video) s úspěchem využít i pro klasický stage monitoring. ASC-12 představuje současnou špičku mezi produkty této kategorie, čemuž odpovídá i cena nastavená na cca 900 dolarů.