Lewitt DTP Beat Kit Pro 7: ikony na mušce

Byl čas se na ně podívat pěkně zblízka. A rovnou na sadičku Lewitt DTP Beat Kit Pro 7. Černý hliníkový kufřík. Kráčíte si po ulici, z jedné strany napsáno "SOUNDS LIKE" a z druhé "LEWITT". Stává se módní ikonou, za kterou by se nestyděli ani jablíčkáři; napadá mě, že si kdyžtak na iSuit zažádám o spoluautorský patent. Když se na vás někdo otočí, hned si říká: "To je zvukař a jde na nějakou fakt dobrou akci!" Kufr má dvě patra, ve vrchním se nachází sedm mikrofonů, jeden DTP 640 REX, tři DTP 340 TT, dva LCT 340 a jeden MTP 440 DM a ve spodním úchytu...

Kopákové dvojvložky nabírají na popularitě a Lewitt nezůstali pozadu. Macek Lewitt DTP 640 Rex váží 755g a má v sobě dynamickou, dodávající kresbu v úderu, i kondenzátorovou vložku, mající za účel detailně přenést basy a rezonanci bubnu. Krom přepínatelného útlumu (0db, -10db, -20db) při maximu zvládající až 170db SPL přichází s třešničkou na dortu v podobě EFR.

EFR (Enchanted frequency response – rozšířená odezva) má dvě varianty. V prvním případě změní charakteristiku dynamické části a "výtáhne" o cca 10db kolem 50hz a 2KHz, čímž se celá koncepce posouvá k modernějšímu zvuku od klasického plného (majitelé vajíčka D112). V druhém je změna podstatně rapidnější, kdy z dynamické složky propustí pouze "klik" a z kondíkové zase jenom "bas". Toto rozdělení na tlustý a tenký zvuk velmi urychluje práci s ekvalizérem a umožňuje snadné hledání kýženého výsledku. Vřele doporučuji na zvučení metalových kapel.


Dynamické superkardiody Lewitt DTP 340 TT na přechody jsou sesláním z nebes. Při dobře naladěné sadě hráli "narovno". Drobné zvýraznění kolem 150hz a 5KHz dodává mikrofonu tu správnou plnost, kterou je pro přechody i kotle třeba. Díky konstrukci (puzzle) klipsny se jen málokdy budete snažit dát mikrofon přímo na blánu, čímž trochu nutí uživatele k otevřenějšímu zvuku. Když není čas, tak šroubovat úchyt mikrofonu k úchytu na buben může být na rychlých akcích překážka. Jinak se nasazují rychle a pevně drží, tudíž bez probémů svoji funkci ustojí. Navíc robustní konstrukce přežije nějaký občasný úder bez zranění.

Tužky Lewitt LCT 340 (koďan) mají přepínatelný útlum 0, -6, -12 a -18db a a basový ořez (hi-pass) 12db/oct@40hz, 6db/oct@150hz nebo 6db/oct@300hz, čímž umožňují při správném nastavení zástkat chtěný zvuk už od náběru. Působí přirozeně a přenáší nejjemnější niance. Činely vynikají ve svcýh detailech, bohužel někdy ne v těch dobrých. Krom klasických overheadů je také vhodný na žestě a flétnu do studia. Exceluje při akustické kytaře.


Dynamický mikrofon Lewitt MTP 440 DM (rytmičák) má schopnost snést i vysoký akustický tlak snímání perkusí, ale i např. kytarových boxů, cajonu (vhodit dovnitř a nestarat se) nebo například na dechové nástroje. Opět detail a rychlost v transientech je více než uspokojivá. Drobný zdvih kolem 4KHz garantuje rockovější a průraznější zvuk bubnu.

Všechny mikrofony mají robustní kovovou konstrukci. Navíc mřížka za vložkou působí nejen elegantně, ale hlavně funkčně! Propustnost vzduchu velice pomáhá proti proximity efektu, čímž odpadá spoustu následných starostí. Po těch pár akcích můžu s klidem prohlásit, že Lewitt zvládl návrat na český trh v plné síle a se vší noblesou.

Tagy: