Mayones Regius Pro 6 T-BLK-G: bankovní dividenda

Podle Balzaca je někdy na dokonalého milence potřeba dvou mužů. Totéž, zdá se, platí i pro Majonézy. Zvuk luxusní ručně vyráběné Mayones Regius Core Gothic 6 T-Antique-BLK-M mi připadal trochu fádní. Až po testu sesterské Regius Pro 6 T-BLK-G jsem pochopil proč.

Obě kytary jsou stavěné podobně; dvojdílné jasanové tělo, javorový top, průchozí pětivrstvý krk z javoru, mahagonu, wenge a ovangkolu, ručně vinuté pasivní Seymour-Duncany i volume citlivější než clonu. Tajemství je právě ve fládrovaném javorovém topu.

Skvěle vypadá a taky dává zvuku nástroje jiný rozměr. Kytara je kvůli němu i krku vyztuženému těžkými exoty o něco těžší než elitní Ibanezovy superstraty. Odvděčí se však velkou přirozenou hlasitostí, výškami ostrými jak žiletky i delikátními středy. Jasnou předností je i ničím neomezený přístup i do těch nejvyšších poloh.

Naopak mě trochu dráždila ladicí mechanika Schaller založená na principu Floyd Rose. Pomíjím, že testovaný kus technik nestačil seřídit. Bez ladičky bych si toho beztak nevšiml. Taky nenamítám nic proti zamykacím mechanikám. Ty má Regius Core Gothic 6 T-Antique-BLK-M taktéž. Na chuť jsem nepřišel jenom jemné hodinářské práci s laděním. Nicméně jsem vděčný alespoň za ten černý protikorozní nátěr. Pro brutální riffařinu naprosto ideální.

Ještě méně se mi chce rozumět zálibě Mayones v co nejexkluzivnějších použitých materiálech. Úplně černý ebenový hmatník je krásný, ale z funkčního hlediska poněkud zbytečný. Tutéž službu za tytéž prachy prokáže ekologicky šetrný kompozit Richlite. Jinak mi úzký hmatník s totožnou menzurou jako u Regius Core Gothic 6 T-Antique-BLK-M (645 mm) pocitově sedl snad ještě víc.

Celkově vzato je však Mayones Regius Pro 6 T-BLK-G stále exkluzivní kytara pro razantní hru s tou přidanou hodnotou, že kreslí barevněji. Ke zvážení je jedině to, jestli Floyd Rose a superstrat s vysokým podílem vzácných exotických dřev, který může lehce suplovat bankovní dividendy, nutně potřebujete k životu. Dospět k tomu můžete.