Přejít k hlavnímu obsahu
Foto: Facebook umělce
Foto: Facebook umělce
Leon -

Na co hraje Peredur ap Gwynedd z Pendulum

Velšský kytarista Peredur ap Gwynedd, člen drum’n’bassových průkopníků Pendulum, je všestranným, zkušeným hráčem s širokým stylovým záběrem, což dokazuje jeho spolupráce s mnohdy žánrově rozdílnými kapelami a interprety, mezi které patří např. Faithless, Myléne Farmer, Natalie Imbruglia, funková legenda Freak Power, britská zpěvačka Sophie Ellis-Bextor, raper Tinie Tempah nebo hvězda taneční hudby Norman Cook známý také pod pseudonymem Fatboy Slim.

Gwynedd se s původně australskými experimentátory Pendulum, mísícími drum’n’bass s rockovými a metalovými vlivy, poprvé pracovně setkal v roce 2005 při nahrávání skladby Girl in the Fire z jejich debutového alba Hold Your Colour a vzhledem k tomu, že v té době už v Londýně sídlící kapela směřovala k živočišnějšímu a agresivnějšímu zvuku, mu byl o rok později nabídnut pevný kytarový post.

V roce 2008 vydávají Pendulum další album In Silico a Gwynedd se skupinou absolvuje řadu obřích koncertů na prestižních evropských festivalech a poté i velké americké turné. Koncem roku se Pendulum vrací do Británie a v londýnském Carling Academy Brixton nahrává živý záznam v podobě DVD Live At Brixton Academy.

V květnu 2010 předznamenává singl Watercolour nové CD Immersion, jež vystřelí na nejvyšší příčku britského žebříčku a velký úspěch zaznamenává i v Austrálii, Holandsku nebo Irsku. V prvních dvou zemích získává album také platinu a zlato. V roce 2011 oznamuje frontman Rob Swire a basista Gareth McGrillen vznik projektu Knife Party a Pendulum ukončují živé koncertování, nicméně na scéně stále zůstává dvojice DJ Ben Mount a Paul Harding, která vystupuje s čistě elektronickými verzemi skladeb.

Kapela se v plné sestavě vrátila na pódium až v březnu letošního roku, kdy odehrála vystoupení na floridském Ultra Music Festivalu a fanouškům nabídla kromě známého repertoáru také několik nových songů. V současné době jsou Pendulum na evropské šňůře, ke které se váže i následující popis Gwyneddova pódiového vybavení.


Kytary:

Gwynedd v minulosti hrál především na kytary Music Man Axis, Hamer, Fender a Peavey HP, ale nyní dává přednost nástrojům značky Paul Reed Smith a to především modelu PRS Floyd Custom 24 v černošedém transparentním laku Charcoal Burst s jeho oblíbeným uzamykatelným vibratem Floyd Rose a dvojicí humbuckerů PRS.

Pro rozšíření zvukových možností je připraven PRS P24 v barvě Faded Whale Blue s humbuckery PRS 85/15 Treble a 85/15 Bass, piezo snímačem LR Baggs, jenž je využíván pro akusticky znějící party, zamykatelnými ladicími strojky PRS Phase III LT a samostanými piezo/magnetic výstupy.

Na některých akcích je použit i PRS Floyd 24 z finančně dostupné série SE. Kytara s mahagonovým korpusem, javorovým krkem s profilem Wide Thin, palisandrovým hmatníkem a tremolem Floyd Rose 1000 je osazena humbuckery PRS 85/15 "S" ovládanými potenciometrem hlasitosti, tónovou clonou s push/pull rozepínáním cívek obou snímačů a třípolohovým přepínačem.

Zesilovače a boxy:

Původní šestikanálový zesilovač Hughes & Kettner TriAmp byl nahrazen dvojicí 36-ti wattových celolampových hlav H&K GrandMeister 36 s programovatelnými presety a integrovanou efektovou sekcí. Pro dosažení organičtějšího soundu a citlivější odezvy na hru pravé ruky mají tyto aparáty přepnutou koncovou sekci na výkon 18 Wattů a mastery tak mohou být nastaveny na větší vybuzení koncového stupně bez toho, aby zvuk kytary válcoval na pódiu ostatní nástroje. Signál z pedalboardu jde do předzesilovače prvního Kettnera a druhý aparát plní pouze funkci koncového zesilovače pro stereo zapojení.

Jako koncertní kabinet pro větší akce je používán model Hughes & Kettner 4x12 a menší pódia ozvučuje kompaktní box TubeMeister 2x12 od stejného výrobce. Obě bedny jsou osazeny reproduktory Celestion Vintage 30 a jsou zapojeny ve stereo režimu (4x12= 2x12+2x12, 2x12 = 1x12+1x12).

Efekty:

Gwynedd byl dlouholetým uživatelem komplexního podlahovo/rackového multiefektu TC Electronic G-System, ale v poslední době přesedlal na kombinaci několika procesorů a krabiček. Srdcem jeho pedalboardu je multiefekt Line6 Helix, jenž slouží také k MIDI aktivaci kanálů zesilovače a v některých případech je používán jako emulátor různých aparátů, nejčastěji Mesa Boogie Rectifier (Cali Rectifire), Marshall Super Lead (Brit Plexi), Divided By Thirteen (Divided Duo) a Fender Twin Reverb (US Double).

Dalšími efekty jsou Electro-Harmonix POG2, ladička TC Electronic PolyTune, procesor Line6 M9, pasivní volume pedal Ernie Ball VP JR 250K, syntezátor Boss SY-300 a signál z piezo snímače je upravován pomocí krabičky TC Electronic BodyRez. Gwynedd většinu svých koncertních kytar podlaďuje do Es a v případě nutnosti dalšího podladění využívá polyfonní pitch shifter DigiTech Drop. O přenos zvuku se stará duální bezdrátový systém (akustika/elektrika) Audio-Technica System 10.

Tagy gear Pendulum Peredur ap Gwynedd

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Leon
Ve Frontmanu jsem zodpovědný především za sekci novinek a článků o pódiovém a studiovém gearu známých muzikantů. Léta hraju na kytaru v různých kapelách a tento krásný nástroj také vyučuju.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY