Pěkně špinavý džob: EHX Bass Big Muff

Basáci a basačky, baví vás zvuk Chrise Wolstenholma z Muse nebo jste fanouškem Cliffa Burtona a jeho divokých sólových eskapád z počátků Metallicy? Tak to možná ani nevíte, že potřebujete legendární krabičku Big Muff od Electro-Harmonix.

Basová verze Big Muff je kombinací původní verze Big Muff Pi ze 70.let a tanku podobné obrovské, zelené krabice od Sovtek z pozdních 90.let. Basáci používali (a stále ještě používají!) kytarovou verzi Big Muff pro zahuštění a tloušťku svého zvuku nebo prostě pro nesmyslně zkreslené, divoce znějící tóny, které jsou tak efektní pro určité hudební styly. Bass Big Muff si vzal to nejlepší z obou světů, upravil to pro baskytaru, přidal true bypass a zmenšil se na přátelskou velikost pro váš pedalboard.

Ovládání se stejně prosté jako smysl krabičky – tři potenciometry, tří-polohový přepínač, LED dioda, jeden vstup, dva výstupy a jeden nožní spínač. Potenciometr Volume ovládá výstupní hlasitost zkresleného signálu. Při přepnutí na režim DRY ztrácí vliv na čistý výstupní signál vaší baskytary. Ovladač Tone je tónový filtr pro paletu zvuků od otevřených jasných výšek po hluboké, zastřené basy. Potenciometr Sustain ovládá míru zkreslení a sustainu vašeho tónu. Malá páčka pod potenciometry je srdcem efektu. Umožňuje vám volit mezi třemi unikátními zvukovými režimy. V Bass Boost módu dostanete pořádnou porci basového pásma do zkreslení. Režim Norm vám doručí klasický tón Big Muff Pi a v módu Dry je váš čistý signál smíchán s výstupním zkresleným signálem.

Poslechněte si zvukové ukázky ze Soundcloud, kde vám představím moje oblíbená nastavení efektu. Pokud máte rádi špinavé zvuky baskytary, ale nejste metalista, tak Bass Big Muff vám může být slušným inspiračním zdrojem. Dovoluje vám nastavit si poměrně širokou paletu zkreslených zvuků, které spolehlivě vyplní potřebný prostor v kapele. Výborný efekt pro stoner rock, klasický rock a různé alternativní styly, které potřebují šťavnatý, zkreslený a také tak trochu divoký basový tón.