Nina Marinová hraje na nástroj z továrny své rodiny, zdroj: Dowina

Peter Kičák: Názvy kytar Dowina jsou inspirované barvou i chutí

Bývalé Československo zastupovaly na frankfurtském veletrhu dva rodinné podniky zaměřené na špičkové akustické a elektroakustické kytary: moravský Furch a slovenská Dowina. Několik otázek jsem položil technickému řediteli Peteru Kičákovi z firmy od Děvína přímo v prostorách jejich expozice.

Máte tady celou řadu nástrojů. Jak jsou rozdělené a co je tady zastoupené?

Našimi hlavními třemi sériemi jsou Antique, kterou tvoří modely Puella, Rustica, Marus a Danubius (Puella je velmi oblíbená základní řada, dalo by se říct ekonomická třída kytar), pak tu máme Vintage s modely Cabernet, Sauvignon a polomasivné nástroje z Master série dělané na míru samotného kytaristy.

Jak zvuk kytary souvisí s vínem?

Názvy jsou inspirované částečně barvou a částečně chutí. Například Chardonnay je bílé víno a design kytary je tomu přizpůsobený.

Slyšel jsem, že jedna z kytar se jmenuje po Dunaji. Kde se vzal ten název?

Máme fabriku blízko místa, kde se do Dunaje vlévá Morava. Proto také Marus, to je zas latinský výraz pro Moravu.

Aby bylo jasné, odkud ty kytary pocházejí...

Podobně zajímavý kytara v naší nabídce by byla Amber Road, což je vlastně Jantarová stezka. U této kytary je do hlavy vsazený pravý jantar. Jako kontrast je lepená z tmavého palisandru a bílého javoru. Jinak Jantarová stezka také procházela lokalitou, kde je naše fabrika.


Jste tu už poosmé, jednou jste vynechali. Jak si tento ročník stojí ve srovnání s těmi předchozími, co se prodejů týče?

Teď ještě nevíme přesně. Co do účasti nepozorujeme nijaký pokles. Co jsme to tak prošli po okolí, jiných halách, tak pociťujeme spíš menší zájem zvláště ze strany vystavovatelů. To je škoda. Mě osobně také velmi mrzí, že se akustické nástroje nevrátily do haly 3.1. , která pro ně byla nejvhodnější.

Proč nejvhodnější?

Tam kvůli sklonu a členitosti střechy mají nástroje pravděpodobně nejnižší dozvuk samotné haly.

A tady?

Tady ty klenby, nebo jak bych to nazval, dělají trochu neplechu.

Co se portfolia zákazníků týče, proměnilo se za těch osm let nějak?

Můžeme se pochválit, že jsme získali mnoho nových zákazníků, máme třeba nového partnera v Japonsku. Víc než devadesát procent nástrojů jde na vývoz. Hlavně na západní trhy, ale měli jsme například Litvu, Bělorusko nebo Izrael.