Proč té písničce tak ubližujete!

Nejen na sociálních sítích se objevil nový klip: Adam Mišík na něm spolu se svým tátou Vladimírem nazpívali jeho nejslavnější písničku. Nová verze vznikla pro chystaný film Bajkeři, a je pod ní producentsky podepsaný Jan P. Muchow.

Je vyloženě zábavné sledovat, kolik lidí je opět pobouřených, že jim někdo "sáhnul na modlu". Není to tak agresivní jako v případě dua Tvrdý / Havelka, kteří před časem elektronicky přepracovali skladby českého undergroundu, ale stejně vždy reakce typu: "Vůbec nevím, proč měl někdo potřebu tohle natočit" spolehlivě rozesmějí. Už jenom ta opatrnost, s jakou to dotyční formulují, protože i oni si většinou uvědomují, kdo onu novou verzi zpívá. Lze si u toho snadno představit, co by se stalo, kdyby k tomu měl “drzost” někdo jiný...

Komické je to hlavně při uvědomění, kolik lidí si stěžuje na všudypřítomný mor revivalů – ale přitom pokud někdo nahraje podobně legendární písničku v novém kabátě, byli by samozřejmě ti samí nejraději, aby zůstala tak, jak byla. Což souvisí i s tím, že si spousta posluchačů neinformovaně a mylně myslí, že revival a coververze je totéž.

Připomíná mi to vlastní mládí, kdy jsme byli v Plzni na Portě a některé kapely tam pobuřovaly ortodoxní "kotlíkáře" použitím elektrické kytary nebo dokonce, nedejbůh, syntezátoru. Synťák přece do folku nepatří! Skvělé Č.p. 8 kvůli tomu málem vypískali.

Nová podoba Večernice mě vlastně docela dost překvapila – nečekal bych, že někdo dokáže u tak profláknuté písničky udělat zajímavou verzi, která má smysl – je dobře vyprodukovaná, zní současně, má všechno to, proč je originál skvělý, a ještě k tomu něco navíc – třeba dialog dvou skvělých hlasů. Ale co byste taky chtěli od člověka, kterému se Across the Universe od Laibach a S.O.S. od Portishead líbí víc než originály...

Tagy: