Schertler Jam 400 Wood roztančí sokolovnu

Jakkoliv nedůvěryhodný se vám možná zdá tento titulek, věřte, že s tímto nejsilnějším akustickým kombem firmy Schertler to jde!

Švýcarská firma, založená kontrabasistou Stephanem Schertlerem, si kladla původně za cíl vylepšit stávající technologii piezo snímačů. Během několika let výzkumu se do problémů akustického snímání ponořila natolik, že kromě několika významných mezinárodních patentů na tomto poli vyvinula také zcela novou řadu akustických zesilovačů pro různé nástroje a žánry hudby.

Akustické kombo Schertler Jam 400 Wood je nejvyšším modelem této řady, která obsahuje 50W kombo Schertler Giulia Wood, 100W modely David Classic Wood (s pružinovým reverbem), Jam 100 Wood a Jam 150 Wood.

Jak již je z názvu patrno, ozvučnici komba tvoří dřevo, přesněji řečeno centimetr silná dřevěná překližka v odstínu světle hnědý mahagon. Při rozměrech 37 x 49 x 43 cm váží sympatických 21 kg. V tělesu komba je umístěn masivní zesilovač třídy D o výkonu 400W s hliníkovým žebrováním, který ovládá dva osmipalcové reproduktory s papírovou membránou a jeden jednopalcový tweeter. Hutný zvuk dokresluje jeden osmicentimetrový basreflexový otvor. Přední stěna komba je kryta jednoduchou ale pevnou kovovou mřížkou lakovanou na černo, a nesoucí logo firmy, stylizovanou gramofonovou desku.

Zadní stěna přístroje obsahuje pouze hlavní síťový spínač, síťový konektor a přepínač uzemnění. Zato vrchní deska připomíná spíš několikastopý mix. Model Jam 400 Wood je vybaven předzesilovačem třídy AB a hned šesti vstupními kanály, což je u tak malého akustického komba docela velkou raritou. První tři kanály se dají použít pro zpěv nebo nástroj - vstupy jsou jak jackový 6mm, tak symetrické XLR vstupy, přičemž není zapomenuto (jako u každého správného mixu) ani na fantomové napájení 48V, které má svůj samostatný spínač s červenou LED diodou. Kanály 4 a 5 slouží pro zapojení nástrojů a mají dva jackové vstupy - pro pasivní a aktivní elektroniku nástroje. Šestý kanál má stereo RCA vstupy pro použití vnějšího zdroje signálu či hudby.


Co se týče výstupů, je zde symetrický DI výstup, RCA stereo výstup, výstup AUX do dalšího zesilovače, jackový výstup na footswitch a efektovou smyčku. Korekce jednotlivých vstupů jsou podobné jako u klasických mixů, tedy hlasitost pro výstup do zesilovače (VOL), pro výstup do vnějšího zdroje (AUX VOL), úroveň efektů (FX), třípásmový ekvalizér LOW-MID-HIGH a úroveň zesílení signálu GAIN. Všechny tyto korekce pak vedou do hlavního ovladače Master VOL.

Specialitou je pak vestavěný efektový procesor pro nástroje a zpěvy, který se ovládá tlačítkem SELECTOR a má těchto osm předvoleb:
FX1: Delay (125ms zpoždění pro zpěv a kytaru), FX2: Chorus / Room (Chorus s ozvěnou pro kytary, syntezátory a klavíry) FX3: Hall (tlumený sál pro akustické kytary, klavíry a vokály) FX4: Hall (znějící sál s ozvěnou pro bicí, kytary a zpěv) FX5: Plate (krátká vintage ozvěna pro virbl a kytary) FX6: Plate (klasické echo pro zpěv a nástroje) FX7: Room (prostředí pro směsici akustických a syntetických zvuků) FX8: Plate (prskavé zřetelné echo pro zpěv a bubny). K další "povinné" výbavě patří pak systém na potlačení zpětné vazby s voličem frekvencí a LED kontrolkou.

A teď již k samotnému výkonu komba: ať do něj zapojíte kytaru, basu, klávesy či zpěv, zesilovač si hravě poradí nejen s výkonem, ale díky všem korekcím i s barvou zvuku, čistotou a přesností. Budete opravdu překvapeni širokou škálou možností této jedné, relativně malé, překližkové krabice. Kombinace ekvalizačních korekcí s efekty a gainem vytvoří přesně ten zvuk, který budete potřebovat. Nač ssebou tahat zesilovač, mix, objemné reprobedny a spousty propojovacích kabelů, když Schertler nabízí vše v jednom? Máte malou folkovou kapelu a chcete vystoupit v restauraci, nebo roztančit sokolovnu? Nic jiného už nepotřebujete. Věřte, že při otočení potenciometru Master volume do poloviny budete slyšet hoodně daleko, a kolem vašeho Schertlera se utvoří úctyhodný kruh posluchačů. Tato kombinace, vytvořená špičkovými odborníky na akustické zesilovače, prostě nemá konkurenci.