Twin Tube Mayhem: univerzální věci jsou jen na dvě věci

Turisté vytáčejí průvodce na zámcích doběla otázkou: „Smí se fotit?“ Metly pro změnu na fórech prudí variacemi na: „Je to dobrý na metal?“ Právě pro ně známý výrobce kytarových snímačů Seymour Duncan před pár lety stvořil distortion SFX-04 Twin Tube Mayhem, se kterým si metalový pronárod měl konečně přijít na své. Má to ale několik háčků.

Ponechme stranou cenu, která se i na bazarech zrovna u tohohle Frankensteina pohybuje mezi patnácti až dvaceti stovkami, a nutnost pořídit si k němu adaptér (stačí na 230 V, ne 1,21 Gigawatt). Že to má v sobě zabudované dvě lampy, ještě neznamená, že jste si za cenu efektu koupili skutečný předzesilovač.

Potrpíte-li si na to, aby vám gain ovíval kadeře na vzrostlých lýtkách, potřebujete k tomuhle distortionu ještě zesilovač a reprobox. U pokojového kombíčka spíš hrozí, že sousedi začnou řvát až po přepnutí na čistý kanál. Přitom distortion úplně stačí spárovat s tím nejobyčejnějším lampovým hlavounem Kustom a z aparátu už poleze to správně vazké svinstvo.

Ještě k lampám: obě dvě (Phillips-Sylvania 62051 pentode tubes) snesou o dost drsnější zacházení než běžně dostupné elektronky. I tak neudělejte stejnou blbost jako já a nenechte je běžet přes noc. Odpravit lampy znamená začít hledat rovnou celý efekt. Jednak se tyto elektronky špatně shánějí i v zahraničí a ani vlastní výměna není právě nejjednodušší.

Tato úskalí Twin Tube Mayhem kompenzuje víc než štědře překrásně zrůdným zvukem. Jestli jako já milujete Jane Doe od Converge, Like an Everflowing Stream od Dismember nebo Ozzmosis, pak se s tímhle pekelným zmetkem vyřádíte do sytosti. Všechno uvedené výše vám přijde jako vcelku přijatelná cena.