Kenny Wayne Shepherd

5 oblíbených efektů Kenny Wayne Shepherda

Bluesrockový kytarista Kenny Wayne Shepherd je i přes svůj relativně mladý věk (nar. 12. 6. 1977) velmi respektovaným hráčem, o čemž mimo jiné svědčí také jeho účast na exkluzivních turné G3, kde se představil společně s Joe Satrianim a Robertem Frippem. V současné době brázdí Spojené Státy s projektem Experience Hendrix a na příští rok je naplánováno turné s allstar triem Rides.

Shepherd je v muzikantských kruzích známý také svým nekompromisním postojem k výběru kytar, efektů a zesilovačů. Nejčastěji je vidět s baterií Fenderů Stratocaster, akustikami Martin a komby Fender Blackface Vibroverb, Super-Sonic Twin a modifikovaným Fenderem Deluxe. Osazení pedalboardu se, stejně jako u řady ostatních kytaristů, proměňuje poměrně často, ale i zde najdeme stálice. Co tedy patří do pomyslné efektové TOP5 K. W. Shepherda?

Dunlop Uni-Vibe Chorus/Vibrato M68

Shepherd dlouho dobu používal předchozí model Uni-Vibu s větším šasi. Nový Dunlop M68 z dílen MXR je nyní vyráběn v kompaktnější verzi (stejné rozměry jako např. známý MXR Phase 90), která v jeho nevelkém pedalboardu nezabírá mnoho místa. Uni-Vibe můžeme slyšet např. u doprovodných partů v songu Blue on Black nebo ve skladbě Still a Fool z alba Goin' Home.

Custom Audio Electronics MC404 CAE Wah

Tento wah pedal je výsledkem spolupráce šéfa a hlavního vývojáře společnosti Custom Audio Electronics Boba Bradshawa a inženýrů Dunlopu. Podle Shepherda se zvuk kvákadla CAE MC404 velmi blíží jeho nejoblíběnějšímu wahu Vox Clyde McCoy. "Dlouhou dobu jsem sháněl nový wah, který by měl podobnou zvukovou charakteristiku a frekvenční průběh jako můj letitý Vox, byl více mechanicky odolný a nestál by 2 000 dolarů. CAE všechny tyto podmínky splňuje a navíc je díky duální cívce Fasel a vestavěnému Boost/Line Driveru variabilnější," dodává Shepherd.


Analog Man King of Tone

Overdrive King of Tone od známé butikové firmy Analog Man je postaven na bázi prvního Ibanez Tube Screameru TS 808. Oproti předloze ale používá originální obvod s posunutým frekvenčním spektrem - efekt má více basů, větší hlasitost, decentnější středy a menší kompresi. Dva nezávislé kanály s identickým ovládáním lze ještě vnitřním miniswitchem nastavit do režimů Clean, Drive nebo Distortion. Shepherd používá King Of Tone na nakopnutí crunche z jeho komb a v současnosti jej favorizuje před dlouho používaným Tube Screamerem TS 808.

Chicago Iron Tycobrahe Octavia

Podle Shepherda jde o zatím nejpřesnější repliku starého oktávového fuzzu Tycobrahe ze sedmdesátých let a vzhledem k tomu, že má ve své sbírce i originál a tím pádem možnost detailního porovnání obou efektů, tak mu to asi budeme muset věřit. Kvalitní a pečlivě vybírané součástky, identický obvod bez indikační led diody a zapojení true hardwire bypass jsou v případě tohoto klonu samozřejmostí. Shepherd jej používá většinou v nastavení Boost na minimum a Volume na 11 hod. a případného většího zkreslení dosahuje předřazeným overdrivem.

Jam Pedals Delay Llama+

Plně analogový delay s maximální prodlevou 600 ms osazený čipy BBD Panasonic MN3205. Jednoduché ovládání v podobě potenciometrů Time, Level a Repeats je u verze "Plus" doplněno ještě výstupem pro expression pedal a možností nekonečné oscilace v případě stále sešlápnutého true bypass footswitche (Hold). Interním přepínačem je možno detailně doladit maximální počet opakování. Podle Sheperdových slov je pro něj Llama+ od Jam Pedals ideálním delayem, protože na rozdíl od většiny kytaristů nepoužívá dozvuk jako stabilní součást svého zvuku, ale využívá především funkci Hold s oscilačním efektem.

MC404 CAE Wah
Jam Pedals Delay Llama+
Tycobrahe Octavia
King of Tone