5 oblíbených efektů Mylese Kennedyho
Prozatím asi nejvýznamnějším angažmá v hudební kariéře amerického hudebníka Mylese Kennedyho je post zpěváka a kytaristy v kapele Alter Bridge a také role frontmana ve Slashových The Conspirators. Kennedyho hudební začátky jsou spojeny s kapelou Bittersweet, ale díky studiu na Spokan Falls Community College, kde absolvoval obor komerční a jazzová hudba, byl osloven fusion seskupením Cosmic Dust, se kterým natočil album Journey.
Větší uplatnění pro svou tvorbu nachází v kapele Citizen Swing (2xCD Cure Me With the Groove a Deep Down) a od roku 1996 ve skupině The Mayfield Four, která v té době předskakovala headlinery Creed nebo Fuel, což se mělo pozitivně odrazit na Kennedyho dalších hudebních aktivitách.
Po rozpadu The Mayfield Four (r. 2002) Kennedy sice odmítá nabídku na konkurz na frontmana Velvet Revolver, ale o dva roky později jej oslovuje Mark Tremonti, jenž na troskách rozpadlých Creed zakládá novou kapelu Alter Bridge. Kennedy nastupuje na post zpěváka a kytaristy a výsledkem spolupráce jsou zatím čtyři studiová alba (One Day Remains 2004, Blackbird 2007, AB III 2010 a Fortress 2013) a dva DVD živáky Live from Amsterdam a Live from Wembley.
Mezitím ještě stihne hostovat na prvním Slashově sólovém počinu a vzápětí s ním odjet celosvětové turné k této desce. Bývalý kytarista Guns N' Roses je s novou posilou natolik spokojen, že během šňůry svůj původně doprovodný band přejmenovává na Slash ft. Myles Kennedy And The Conspirators. Oba muzikanti se rozhodují pokračovat ve společné tvorbě a postupně natáčejí další dvě alba (Apocalyptic Love, r. 2012 a World on Fire, r. 2014), na kterých se Kennedy podílí také jako autor hudby a textů.
Kromě domovských Alter Bridge a The Conspirators má Kennedy za sebou spolupráci s kapelami Sevendust, Fozzy, Big Wreck nebo jamy se členy Led Zeppelin. Jamování s J. Pagem a spol. dalo v roce 2008 vzniknout fámě, že právě Kennedy by mohl být náhradou za Roberta Planta, jenž se dlouhodobě odmítá podílet na obnovení legendární kapely.
Myles Kennedy upřednostňuje kytary PRS Modern Eagle, McCarty, Mira, Private Stock a SC 250, ale můžeme jej vidět i s Gibsony SG a ES-335. Z akustik preferuje modely Taylor a PRS Angelus. Často používanými aparáty jsou Diezel Herbert nebo starší Mesy Mark II a IV, Mesa Roadster a Lone Star. V pedalboardu převažují krabičky od firem Fulltone, Line6, Radial, MXR a TC Electronic. Většina z těchto značek se objevuje také mezi pěticí jeho nejoblíbenějších efektů.
Výborný wah pedál z dílny známého Mikea Fullera. Obvod využívá podobnou indukční cívku jako původní wahy Vox z konce šedesátých let. Vzhledem k tomu, že většina součástek z této doby není v současnosti už dostupná, musel Fuller navrhnout vlastní koncept ručně motané cívky s identickým typem vinutí a stejnou indukčností - výsledkem je cívka Fulltone 500 mH a speciální wah potenciometr Fulltone-1 s mnohonásobně vyšší trvanlivostí, než je tomu u standardních wah potů.
"Můj kamarád mě ke značce Fulltone přivedl někdy v roce 1997 a od té doby jsem jejich velkým fanouškem. Fulltone Clyde Wah má skvělý průběh tónu a je postavený jako tank. V pedalboardu ho mám už 16 let a bez problémů," říká o svém oblíbeném kvákadle Kennedy.
Programovatelný MM4 Modulation Modeler je jedním z marketingově nejúspěšnějších efektů firmy Line6. Krabička se čtveřicí přímo aktivovatelných presetů obsahuje Opto Tremolo, Bias Tremolo, Phaser, Dual Phaser, Panned Phaser, U-Vibe, Rotary Drum, Rotary Drum & Horn, Analog Flanger, Jet Flanger, Analog Chorus, Dimension, Tri Chorus, Pitch Vibrato, Ring Modulator a Panner.
"Line6 MM4 je mým hlavním efektem pro modulace. Kromě phaseru a tremola používám nejčastěji mod Tri-chorus, který můžete slyšet na spoustě věcí, které jsem nahrával s Alter Bridge i s Mayfield Four," popisuje své oblíbené presety Kennedy.
Klasický fuzz s možností přidání vyšší oktávy. Jednoduché ovládání s potenciometry Volume, Tone a Fuzz nabízí nastavení překvapivě široké škály zvuků. Variabilitu navyšuje přepínač Fat/Bright, kterým volíme mezi plnějším soundem s výraznými středy a širším zvukem s větší porcí basů a výšek. V současné se době se už nevyrábí.
"Tento efekt je krásně slyšet v intru skladby Before Tomorrow Comes. Je to velmi univerzální fuzz inklinující svým charakterem k distortionu. Výborná volba pokud chcete dosáhnout extrémnějšího zabarvení zkresleného zvuku nebo se pohybovat blíže k hranici synth rejstříků a modulátoru", komentuje Kennedy možnosti Ultimate Octave.
Kvalitní overdrive z novější produkce MXR. Díky dobře navrženému obvodu a kvalitním komponentům se vyznačuje muzikálním, dynamickým a hřejivým zvukem s minimálním šumem. S potenciometrem Gain nastaveným v nižších polohách je použitelný i jako booster pro nakopnutí preampu lampového aparátu.
MXR GT-OD používal Kennedy pro dokreslení sólových partů především na albech AB III a Fortress kapely Alter Bridge. Cení si jej hlavně pro ideální poměr čistoty, sustainu a transparentnosti tónu, který téměř neovlivňuje původní zvukový charakter zesilovače.
Jedná se o přesnou kopii UniVibu ze šedesátých let s obvodem na bázi optočlenů. Efekt nabízí působivou kombinaci chorusu a vibrata a při vyšších hodnotách nastavení je možno dosáhnout zvuku Leslie bedny. Výrobě efektu předcházel několikaletý vývoj, díky kterému se Fullerovi společně s elektroinženýrem Johnem Greenem podařilo do detailu reprodukovat chování a technické parametry fotobuněk tvořících důležitou součást vintage soundu originálů prodávaných v minulosti pod značkou ShinEi nebo Univox.
Hezká ukázka použití Fulltone DejaVibe je v Kennedyho sóle ve skladbě Blackbird ze stejnojmenného alba Alter Bridge z roku 2007. Kennedy doporučuje DejaVibe všem kytaristům, kteří mají v oblibě zvuk klasického Uni-Vibu, známého z nahrávek Robina Trowera, Jimiho Hendrixe nebo Davida Gilmoura. V současné době vyrábí Fulltone inovovanou verzi Mini-DejaVibe MDV-1 nebo pedálový Mini DejaVibe MDV-3 z edice Custom Shop.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.