Blue Crime: Jsme parta emo dětí
Tahle mladá parta z Amsterdamu má pěkně našlápnuto. Blue Crime vznikli relativně nedávno v roce 2014, avšak s plnou vervou se pustili do komponování a koncertování po Evropě. Svůj styl Moonpop představili minulý týden v pražské Klubovně, předtím zazářili na slovinském Mentu nebo pařížském Supersonicu a v srpnu se chystají na Besedu u Bigbítu do Tasova. Slovo má frontwoman Alex.
Pokud se nepletu, v Praze jste nevystupovali poprvé…
Několikrát jsme hráli v rámci programu (A)void Floating Gallery a hodně vzpomínáme na okamžik, kdy jsme se ponořili do sauny Koko a na druhé straně řeky rozzářil noc ohňostroj. Bylo to až magické!
Má Praha něco společného s Amsterdamem nebo Rotterdamem, co se týká atmosféry města?
To ani ne. Nejsme z Rotterdamu, ale Amsterdamu. Rotterdam je úžasné místo, je tam skvělá hudební scéna a pochází odtud hromada dobrých kapel, jako třeba The Sweet Release of Death and Lewsberg.
Odkud berete inspiraci? Má vaše psychedelie nějaké kořeny?
Inspirace přichází odkudkoliv. Většinou se nápady rodí, když jsem ve sprše. Nejvíc nás baví pracovat se zvukem. Milujeme všechny možné druhy zvuku.
Takže váš styl Moonpop – neexistující žánr, vzniknul, když jsi byla ve sprše?
Dost možná! Je to jednoduché, nepatříme do žádné škatulky, tak jsme si vymysleli vlastní.
Přestože působíte navenek optimisticky, vaše hudba může u někoho vyvolávat smutek na duši…
Jsme zkrátka parta emo dětí. O čem zpíváme, je naše realita.
Prozradíte, jak jste se dali dohromady?
Byl to osud, potkali jsme se ve správný čas na správném místě.
Jste právě na turné. Jak to vypadá se deskou?
V současné chvíli experimentujeme s novými skladbami a deska přijde co nevidět.
Jste spolu teprve pár let. Co je podle tebe nejtěžší při startu kapely?
Najít správné lidi, co se hudebně i sociálně shodnou a jsou na stejné vlně. Je to těžká práce na všech úrovních. Kapely jsou víc než jen hudba. Je to jako láska. Jednou jsi nahoře, pak dole, ale každá minuta stojí to za to.
Jsme magazín určený pro aktivní muzikanty. Co používáte za vybavení?
Liú Mottes je velkým fanouškem pedálů na zakázku, například těch, které navrhl Martijn Tevel. Hraje na Fender Telecaster a Roland Jazz Chorus 120 amp. Floor má ráda zkreslení a také má pedály vyrobené na zakázku v kombinaci s upraveným kytarovým efektem Big Muff, zvuk kombinuje s edicí Fender Precision '89 a zesilovačem Ampeg 4x10 a Ashdown. Hraje jen na prsty. Jochem hraje na temnou krásu od Ludwiga, K-series od Zildjian. Já miluju Cathedral Electro-Harmonix v kombinaci s pedálem RAT, aby to znělo nervózně. Hraju na Fender Stratocaster a mám falešný Fender twin amp a Guyatone. Baví mě japonské věci. Levné a nezničitelné napodobeniny.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.