Carl Martin Honey-Comp a pedály Walrus ze série Craftsman
Kytarové či basové kompresory dánské firmy Carl Martin patří k tomu nejlepšímu co může současný trh nabídnout. Výjimkou by neměl být ani nový model Honey-Comp inspirovaný dvojicí předchozích Compressor Limiterů, jež přinesly do krabičkového formátu zvuk a vlastnosti profesionálních studiových zařízení. Ve stejné době představuje novinkovou designovou edici také značka Walrus Audio, která společně s firmou Simpleton Goods uvedla speciální efektovou sérii Craftsman, zahrnující známé pedály, ale v luxusní úpravě, kdy šasi jsou ručně potažena kvalitní kůží.
Limitovaná kolekce Simpleton Goods x Walrus Audio Craftsman Series, určená především pro skalní příznivce značky, efektové maniaky a sběratele, zahrnuje celkem šest pedálů, zastoupených modely Ages Five-State Overdrive, ARP-87 Multi-Function Delay, Deep Six Compressor, Fathom Multi-Function Reverb, Julia Analog Chorus/Vibrato a Monument Harmonic Tap Tremolo. Oba výrobci uvádí, že skutečná estetická dokonalost této řady se projeví až po čase, kdy kůže dostane tu správnou patinu. Cena efektů se pohybuje okolo 300 dolarů.
Historie Carl Martin Honey-Compu se začala nepřímo psát už v roce 2007, kdy šéfkonstruktér značky vyvinul model Compressor Limiter, jehož elektronika byla uložena v poměrně velkém černě lakovaném šasi. Pro pedalboardy některých hráčů byl ale kompresor příliš rozměrný, což výrobce přimělo tento pedál přepracovat do výrazně menšího formátu, a vznikla verze Comp Limiter s přednastavenými a zafixovanými parametry Threshold a Response.
Carl Martin ponechal u daného provedení pouze ovladače Comp a Level. Kytaristé ocenili nejen kompaktnější rozměry nebo jednoduché ovládání, ale hlavně zvukovou čistotu, silnou projekci a minimální šum, což vývojové oddělení CM přivedlo na myšlenku vylepšit editační možnosti druhé generace kompresoru a výsledkem je prozatím nejnovější model s označením Honey-Comp, disponující kromě zmíněné dvojice potenciometrů také funkcí Dry.
Přidaný parametr slouží k plynulému paralelnímu nastavení poměru efektovaného a čistého signálu, což se pozitivně projevuje na dynamické odezvě a tón dostane trojrozměrný prostor. Integrován je i napěťový konvertor, který hodnotu 9V navyšuje na úroveň 12 V, což je nezbytný předpoklad k tomu, aby byla zachována stejná zvuková kvalita a headroom jako u „starého“ Compressor/Limiteru.
Evropská cena kompresoru Carl Martin Honey-Comp se zkreslením (THD) pouhých 0.05 %, odstupem signálu od šumu 105 dB, kompresním poměrem 1:1 – 1:00, rozměry 60 x 115 x 50 mm, hmotností 340 g, maximálním proudovým odběrem 130 mA a napájení prostřednictvím 9V adapteru (baterie není podporována) atakuje hranici 180 eur.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.