Cesta k videu může být trnitější, než si na začátku dokážete představit
Jak udělat super hudební video přesně podle vašich představ a zároveň úspěšné u posluchačů? To opravdu nevíme, ale sami jsme to s naším singlem udělali takto.
Původně to vlastně měl být audiosingl. Nakonec však vzniklo hudební video, ke kterému vedla cesta trnitější, než jsme si dokázali představit. Ale od začátku... V červnu minulého roku jsme s kapelou P.T. call home vyrazili do studia s úmyslem nahrát pár nových skladeb a ty postupně zveřejňovat. A až by jich bylo tak akorát, vytvořili bychom z nich album.
Nahráli jsme tedy bicí k několika skladbám a basovou stopu ke skladbě s pracovním názvem Pianová (Deep Surface). Klávesové a synth stopy jsem si dal za úkol do začátku letních prázdnin a to se i podařilo, jenomže... Po několika sezeních nad mixem a společném vyvažování stop se zvukařem nás napadla nebezpečná myšlenka, ke které, bohužel, došlo. A to nejen kvůli následnému nedodržení avizovaného termínu vydání, ale také kvůli zvukaři, který už odvedl kus práce. Nemohli jsme si ale pomoct!
Původní verze skladby, kterou jsme již představili na několika koncertech, nám najednou přišla taková nějaká, řekněme, pořád stejná. Znáte to? Není to jen přeposloucháním, říkali jsme si... Ne. Napadlo nás, že by bylo fajn jednu pasáž trochu odlišit, aby to nejelo pořád v jedné rovině. Domluvili jsme se, že to do příštího srazu upravím, jenže v ten moment jsme ještě netušili, co všechno se tím rozpoutá a nastartuje.
Za pár dní jsem to na naší zkušebně, která slouží také jako malý nahrávací „pokojíček“, upravil, ale zároveň jsem v té skladbě začal vidět/slyšet úplně nový rozměr a to byl „konec“. Lehce opravenou verzi jsem uložil, ale bylo jasné, že současně zkusím i tu úplně novou, která by byla dynamičtější, zajímavější a nepředvídatelná. Což je tak trochu naší hudební snahou obecně. Se zvukařem jsme se proto dohodli na odkladu dalšího mixování.
Nová verze nakonec znamenala více než měsíc strávený nad klávesami a PC. Vše jsem průběžně konzultoval s bubeníkem Broňou, který mě ujišťoval, že tato cesta je správná. Když bylo hotovo, začali jsme se opět scházet ve studiu, a odstartovali tak seriál nekonečných finálních úprav a vyvažování. Zvukař Petr si vytrpěl, přesto dál trpělivě pracoval i na sebemenších detailech, čehož si moc vážíme.
Hotový mix mohl konečně putovat na master a my už jsme byli natěšení na konečnou podobu. Tam se to ale z různých důvodů na delší dobu opět zaseklo. Ten čas jsme využili k výrobě videoklipu. Při nahrávání jsme totiž zároveň pořídili statické video a to jsme následně softwarově „rozpohybovali“ a zefektovali. Klip ovšem původně v plánu nebyl. A tak vznikla Deep Surface a její zrcadlené video. Není to mainstream, není to obvyklé, ale je to podle našich představ.
Používáme tyto hudební nástroje: Nord Electro 5HP & DSI Mopho x4, MusicMan StingRay a Yamaha Stage Custom Advantage.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.