Přejít k hlavnímu obsahu
Muzikanti vybrané skladby znají jako své boty, a tak se jelo rovnou z fleku, pěkně naživo. | Foto: Tobias Annerfeldt
Muzikanti vybrané skladby znají jako své boty, a tak se jelo rovnou z fleku, pěkně naživo. | Foto: Tobias Annerfeldt
Petr Adamík -

Chris Spedding a Diamond Dogs vystřihli poctu architektovi rock'n'rollu

V muzice švédských Diamond Dogs se vždy odrážely vlivy rockových velikánů počátku 70. let. Svou láskou ke kapelám jako Faces či Rolling Stones se rozhodně netajili, ovšem nikdy také nezapomínali na skutečné kořeny své muziky. Nyní se navíc spojili s proslulým Chrisem Speddingem a přicházejí s poctou skutečnému králi rock'n'rollu, Little Richardovi.

Kytarista Chris Spedding se Sulem, frontmanem Diamond Dogs, už v minulosti spolupracoval, a to jak na jejich společném projektu The Piggyback Riders, tak i na zpěvákových sólových počinech. Osmdesátiletému Speddingovi se kooperace zamlouvala a následně sám navrhoval, že by spolu v budoucnu mohli opět něco podniknout. A tak když se na něj Sulo obrátil s prosbou, aby se přidal k Diamond Dogs a natočil s nimi album, které by bylo poctou Little Richardovi, autor dávného hitu Motorbikin' bez váhání souhlasil.

Pánové si vzali do parády fláky z repertoáru Little Richarda a přidáním svých ingrediencí jim vdechli nový život. Spojení Dogs s kytarovým veteránem Speddingem se hned od prvních tónů jeví jako zcela přirozené a nenásilné. Všichni si rozumí a sypou jednu pecku za druhou. Spedding si užívá sóla a stejně tak je radost poslouchat precizní piano v Hey, Hey, Hey, Hey nebo Spreadin' Natta What's The Matter, které je výraznější a snad i zdivočelejší než na původních nahrávkách Little Richarda.

V True Fine Mama nepostrádá Sulův zpěv feeling jeho oblíbence Roda Stewarta z dob Faces. Kytary místy zní jako by vypadly ze zlaté éry Glam Rocku a vůbec celkově dali Diamond Dogs písním Little Richarda zvuk z přelomu 60. a 70. let, který už přes třicet let pečlivě aplikují na své vlastní skladby.

Zajímavě tak zní například píseň Poor Dog se skvělou basovkou, parádní drajv pak kapela předvádí v Great Gosh A’Mighty. Rock & roll s velmi podobným odpichem válel svého času také jiný Richardův obdivovatel, nizozemský Herman Brood, kterého může posledně jmenovaná skladba připomenout. Macon Georgia Giant je odlehčená, nenáročná, pozitivní energií nabitá nahrávka a Diamond Dogs s Chrisem Speddingem na ní baví sebe i posluchače.

Co na desce oceníte jako muzikanti?

Diamond Dogs s Chrisem Speddingem se zavřeli ve studiu se zvukovým inženýrem Jonasem Åhlénem, který se podílel i na poslední „psí“ studiovce About The Hardest Nut To Crack. Muzikanti vybrané skladby znají jako své boty, a tak se jelo rovnou z fleku, pěkně naživo, přičemž se dění zaznamenávalo postaru na pásy. Ono by to těmto písním snad ani jinak neslušelo.

Malým plusem je, že se vše obešlo bez profláknutých kousků jako Tutti Frutti, Lucille nebo Long Tall Sally a sáhlo se po jiných skladbách. Tahle muzika nikdy neomrzí. Je jisté, že všichni zúčastnění jsou srdcaři a natočením desky si splnili jeden ze svých hudebních snů.

Diamond Dogs & Chris Spedding - Macon Georgia Giant

Diamond Dogs & Chris Spedding – Macon Georgia Giant

Wild Kingdom Records, 00:33:00

rock'n'roll

70 %

Tagy Diamond Dogs Chris Spedding Recenze alb

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Petr Adamík
V roce 1999 jsem spoluzakládal punk'n'rollovou kapelu Degradace, se kterou to táhnu dodnes. Již několik let pracuji v hudebninách Hudební Svět a před nějakým časem jsem se ke všemu rozhodl, že bych chtěl o muzice i psát (Rock…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY