Přejít k hlavnímu obsahu
Jan Hamerský - St, 18.09.2019 - 15:00

ESP E-II Horizon FR QM BLKNB: rozdíl mezi zásadami a praxí

Most mezi lacinými nástroji z Indonésie a velmi drahými americkými originály vypadá víc jako prestižní Ibanez než ESP E-II Horizon FR QM BLKNB. Konstruktéři kytary se totiž pokusili spojit nespojitelné. Ve hře bylo až zenové úsilí o maximum z minima s americkou okázalostí.

Japonská snaha o co největší herní komfort a hratelnost se spíš než v těle, superstratu typickém pro ESP, odráží v tremolu a hlavně krku. Ruku pohybující se po ryze ibanezovském průchozím krku s profilací do tenkého účka, 648 mm menzury a 12‘‘ rádiusu zpomalí jedině tření.

Odezva tremola, jímž lze viklat oběma směry, na pohyb pákou i tlak prstu je taktéž bryskní. Tohle totiž není tentýž Floyd Rose jako z LTD za desítku. Přirovnat ho k Edge Pro z Vaiova Ibanezu JEM V7 WH je zcela na místě. I tak ladění jistí velmi kvalitní uzamykatelné mechaniky Gotoh.

Skladba dřev už se od asketického samurajského ducha odklání. Luxusní top z obláčkového javoru ještě okysličuje jinak trochu fádní rezonanci mahagonového těla. Ebenový hmatník, jako bota černý i leštěný, a zvláště jeho vykládání perletí zdůrazňují víc společenské postavení kupce než proporce zvuku. Býval by stačil eben s přirozenými nedokonalostmi, jaký v posledních letech používá Bob Taylor, ideálně amarant nebo pau ferro a obyčejným pozičními značkami.

Dvojici humbuckerů Seymour Duncan vyvinul přímo na míru tvárnému superstratu, který je určený progresivním kytaristům se zázemím v metalu. AlNiCo krční snímač Sentient 6 má bohatou škálu barev, pořád ale basuje velmi jasně. Rovněž se výborně doplňuje s Nazgûlem nebo jako zde s jiným mýtickým letajícím tvorem. Pro zvuk Pegase jsou totiž příznačný průzračný a sevřený zvuk s přiměřeně silným výstupem. Také podtrhuje povahu javorové svrchní desky. Výšky netřepí ani při silných zkresleních.

Ergo bez několika dekadentních serepetiček, která nástroj z mého pohledu zbytečně prodražují, by šlo o ryzí prémiový nástroj. Rozdíl mezi americkými a japonskými zásadami a jejich uvedením do praxe, kterým lze vyjádřit úspěšnost vývoje ESP E-II Horizon FR QM BLKNB, je však pohříchu přes nesporné kvality stále dost zřetelný.

Tagy ESP ESP E-II Horizon FR QM BLKNB Ibanez
/*1988/ Když se v patnácti rozhodoval, co dál dělat, psaní byla jasná volba. V devatenácti si to rozmyslel. Přišlo mu, že to dějiny píšou příběhy. Pak zjistil, že to jsou vítězové a dal se k poraženým. Historii i tak vystudoval a tři roky ho živila, než od ní zběhl. Stalo se tak ...
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
TOPlist