Frank Bello

Frank Bello oslavil narozeniny v Kytary.cz

Basák legendárních Anthrax. Člen velké thrashmetalové čtyřky. Oficiální hráč Hartke a ESP. Hudební mentor a propagátor hraní obecně. Frank Bello. Minulý týden navštívil modřanskou prodejnu Kytary.cz, aby zde předvedl svůj oblíbený basový workshop. Akce se konala přímo v den Frankových narozenin, a když během natáčení rozhovoru dostal jako dárek červené ukulele, neskrýval svou radost.

Frank Bello nedá dopustit na svůj basový gear. Zesilovač Hartke LH1000 s reproboxy Hartke HX 410 mu poprvé doporučil Dave Ellefson – baskytarista Megadeth. Obrovská síla tisíciwattového zesilovače a zvuková průraznost hliníkových reproduktorů dělá z tohoto ďábla ultimátní basový aparát.

Co se týče baskytar, tak zde jsou na prvním místě ESP a ESP-LTD. Signature basa ESP Frank Bello a dostupnější kusy LTD FB-4 a FB-204 vycházejí z tvaru Precision bas a díky krku, který se svou tloušťkou pohybuje někde na pomezí Jazz a Precision, nabízejí velmi pohodlnou a rychlou hru.

Frank Bello chce vidět novou muzikantskou generaci. Kdykoliv dostane možnost sdělit své názory nějakému publiku (ať už přímo nebo prostřednictvím rozhovoru), zmiňuje dvě základní myšlenky: trpělivost při tréninku a propagaci hraní na hudební nástroje před dětmi. Sám chce totiž vidět novou generaci muzikantů, kterých v budoucnu možná bude, přiznejme si, nedostatek. V době všudypřítomných komunikačních technologií a aplikací "na všechno" má logicky nejeden muzikant strach o "analogové" hraní na hudební nástroje. Není tedy divu, že jedna z věcí, které Franka potěší nejvíce, je dostat zprávu od nějakého začínajícího muzikanta, který se rozhodl začít hrát právě díky akcím, jako je Bellův workshop.

Na Frankovu "basovou kliniku" se do modřanské prodejny Kytary.cz přišla podívat spousta lidí, mezi nimiž bylo vidět i několik mladých tváří. I tuto akci tedy můžeme chápat jako záslužný čin, který se podílí na tom, aby příští generace neztratily kontakt s poctivou muzikou.

A jaký je váš názor? Máte obavy ohledně zájmu mladých generací o aktivní hraní na hudební nástroje? A pokud ano, co s tím lze dělat?