Frontman live: Umíte napsat správný mail promotérům?
Festivalům a showcase se věnoval historicky první workshop konaný pod hlavičkou Frontman live. Téměř dvouhodinové panelové diskuze se v úterý 7. března v prostorách modřanské prodejny Kytary.cz zúčastnilo více než osm desítek účastníků. Ještě před dokončením oficiálního videa si můžete pustit stream festivalové části. Nahlédnout můžete také do prezentace, kam jsme proti původní verzi doplnili také užitečné kontakty, data dalších vzdělávacích akcí a články, které se vám budou hodit pro další růst.
Hosty festivalové části pod vedením našeho šéfredaktora Zdeňka byli ředitelka Metronome festivalu a programová ředitelka United Islands of Prague Barbora Šubrtová, žralok mezi manažery Petr Blažek aka Kužel a jedna z jeho oveček, zpěvačka Mydy Rabycad Žofie Dařbujánová.
Podle Barbory Šubrtové je hlavní podmínkou k prosazení na festivalu zejména muzikantská zručnost a originalita. „Je důležité naučit se napsat správný email promotérům. Když nám přijde slohová práce, není to ta nejlepší cesta, jak nás zaujmout. Je dobré, abyste si dokázali pojmenovat, co hrajete, popsat váš styl, zařadili se výstižně do nějakého žánru, aby to bylo pochopitelné i pro někoho, kdo vás neslyšel hrát,“ řekla také Bára, která apelovala na kapely, aby své skladby nezasílaly do příloh, maily strukturovaly a hlavně, aby měly alespoň jedno dobré video z koncertu. Hosté z Mydy Rabycad pak poodhalili zákulisí své práce, hraní na Glastonbury i plánovaného turné v Kanadě a Spojených státech.
Showcasovou část měla na povel naše redaktorka Anna, jinak také členka realizačního týmu Czech Music Crossroads. Jejími hosty byli šéf Rock for People a Nouvelle Prague Michal Thomes, za Czeching hudební publicistka, moderátorka Radia Wave a aktivistka Mary C, a Jakub Nožička, kontrabasista skupiny Ponk, která se loni zúčastnila prestižního WOMEXu ve španělském Santiagu de Compostela. Právě Jakubovi si jeden ze zahraničních rozhlasových redaktorů během Czech Music Crossroads na české kapely postěžoval. Domácí muzikanti totiž na showcase přijeli, hned po odehrání se sbalili a zase odjeli, absolutně nevyužili potenciálu této akce.
Na workshopu jsme se vzhledem k omezenému času nedotkli řady témat. Možná by stálo za to se pustit i diskuze o festivalech, jejich roli a smyslu obecně. Má dnes ještě cenu usilovat o hraní na legendárním Glastonbury, nebo naopak zkoušet festivaly s jasným dramaturgickým záměrem jako Nowa Muzyka nebo Le Guess Who? Možná i tím se budeme zabývat v některém z budoucích workshopů, které bychom rádi věnovali dalším muzikantským tématům.
Co říct na závěr? Vytrvejte a svou hudbu dělejte hlavně ze srdce. Těšíme se na vás na dalším workshopu. A moc díky Kytary.cz, že těmto vzdělávacím aktivitám pro muzikanty fandí.