Gear Tour: Justin Chancellor, basista Tool (2024)
Začátkem roku vyrazili kalifornští Tool na americkou část šňůry, na níž kapela odehrála průřez svými pěti studiovými alby, a v květnu by se mělo kvarteto muzikantů přemístit do Evropy, kde je zatím potvrzeno 16 koncertů. Téměř 30 let jistí rytmiku Tool basista Justin Chancellor, jenž na postu nahradil zakládajícího člena Paula Armoura. Chancellor dává na pódiu už dlouhou dobu přednost baskytaře Wal, zesilovačům Gallien-Krueger a kabinetům Mesa Boogie. Změny Justinova koncertního gearu tak probíhají především v rámci pedalboardu, jenž je rozměrnější než v případě jeho kolegy, kytaristy Adama Jonese, což potvrzuje přiložené video.
Baskytary
Wal – zakázková basa v přírodní úpravě Natural, která je Chancellorovým hlavním nástrojem už 15 let, má mahagonový korpus s topem z očkového javoru, krk lepený z vrstev mahagonu, javoru a palisandru, dvojici humbuckerů, aktivní elektroniku, odlehčený hardware a luminiscenční poziční značky na hraně palisandrového hmatníku s 24 pražci.
Ernie Ball Music Man StingRay Special 2018 – model v transparentním Tobacco Burstu je osazen dvěma firemními neodymovými humbuckery usazenými do mosazného pickguardu a aktivním preampem napájeným 18 V, klasická konstrukce zahrnuje jasanový korpus, javorový krk a palisandrový hmatník.
Fender Precision z roku 1963 – vintage basa v modrém laku Lake Placid Blue, kterou Chancellor pořídil v obchodě Norm's Rare Guitars, má na turné trochu zvláštní funkci – vzhledem k nižšímu výstupnímu signálu pasivního půleného single coilu není využívána při koncertech, ale cestuje s Chancellorem proto, že hraní na tento Precision je pro něj inspirativní, takže ho často používá pro rozcvičení v zákulisí, v autobuse nebo v hotelovém pokoji.
Struny, trsátka, kabely
Sety Ernie Ball Hybrid Slinky Bass (GDA .045/.065/.085), kombinované se strunou E .110 ze sady Power Slinky pro ladění drop-D, u starších skladeb, kde je využíváno ladění drop-C, má E tloušťku .135 (struna H ze setu Power Slinky Bass 5 2821). Oblíbenými trsátky jsou Dunlop Tortex Triangle o síle 1 mm. Chancellor vůbec nepoužívá bezdrátové systémy, přednost dává špičkovým nástrojovým kabelům Mogami Gold.
Zesilovače a boxy
Aparáty jsou umístěny v racku osazeném dvojicí amp switcherů Radial Engineering JD-7 Injector, dvěma elektronkovými 1 U předzesilovači (jeden jako záloha) Demeter Bass Tube Preamplifier a trojicí zesilovačů Gallien-Krueger 2001RB (jeden opět jako záloha), používaných v návaznosti na typ zvuku. Pro čisté rejstříky je jeden z modelů GK zapojen do kabinetu Mesa Boogie RoadReady 8x10, zatímco signál z druhého GK, určeného pro zkreslené a efektované zvuky, míří do prototypu boxu Mesa Boogie 4x12 s reproduktory umístěnými v diagonálně-vertikální kombinaci, takže i tento kabinet využívá skelet ve formátu 8x10. Zmíněné preampy Demeter jsou připojeny přímo do mixážního pultu a jejich čistý zvuk je podle potřeby přimícháván k signálu obou rackových hlav Gallien-Krueger.
Pedalboard
Velkoryse pojatý board obsahuje ladičku Boss TU-3S, volume pedál Ernie Ball, smyčkovač Boss LS-2 Line Selector, MXR Micro Amp, Guyatone BR2 Bottom Wah Rocker, lampové tremolo VT-X od stejného výrobce, DigiTech Bass Whammy, zkreslovač Tech 21 SansAmp GT2, distortion ProCo Turbo Rat, signovaný Dunlop JCT95 Justin Chancellor Cry Baby Wah s okruhem fuzzu, Gamechanger Audio Plus pro sustain a sostenuto, Providence DLY-4 Chrono Delay a efekty Boss GEB-7 Bass Equalizer, CE-5 Chorus Ensemble, starší flanger BF-2 a dvojici digitálních delayů DD-3. Většina pedálů je napájena dvěma distributory VooDoo Lab Pedal Power 2 Plus, propojení z výrazné části zajišťuje plochá kabeláž firmy EBS s pozlacenými jacky.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.