Gear Tour: kapela Baroness (2024)
Hardrockoví Baroness vyrazili na americkou šňůru, na níž podporují své v pořadí šesté – a dalo by se říct, že přelomové – studiové album Stone. V rámci letní části turné se kvarteto zastavilo i v nashvillském klubu Basement East, kde se tým časopisu PG setkal se zpěvákem a kytaristou Johnem Baizleym, kytaristkou Ginou Gleason a baskytaristou Nickem Jostem, aby se podrobně seznámil s jejich současným koncertním arzenálem. Soupravě bubeníka Sebastiana Thomsona bude věnován samostatný díl seriálu Gear Tour.
John Baizley
Kytary
Franken-backer – na zakázku vyrobený Rickenbacker v bílém laku s tělem a elektronikou z modelu Rick 620 a krkem z verze 660.
Fender Stratocaster American Pro II – model s javorovým hmatníkem, želvovinovým pickguardem a snímači v konfiguraci HSS. Kytara má nataženy struny D'Addario NYXL .012–.052.
Fender Stratocaster American Pro – varianta s palisandrovým hmatníkem a tradiční snímačovou kombinací SSS. U obou nástrojů s povrchovou úpravou Olympic White využívá Baizley nejčastěji čtvrtou polohu přepínače.
Pedalboard
Baizley vsadil na špičkový tuner Peterson StroboStomp, lety ověřený Ernie Ball Volume Pedal, DigiTech Whammy, kompresor MXR Dyna Comp, MXR Phase 90, modifikovaný fuzz EHX Big Muff, boost/drive Crowther Double Hot Cake, Beetronix Overhive, distortion Pro Co RAT, analogový oktaver EQD Tentacle a tremolo Boss TR-2. Potřebný prostor a atmosféru dodávají jeho tónu delaye Boss DD-3, Boss DM-2W, EarthQuaker Devices Dispatch Master a EHX Deluxe Memory Man. Efekty jsou ovládány pomocí programovatelného kontroleru G2 od britské značky GigRig.
Aparatura
Baizley kombinuje v rámci stereofonního zapojení legendární tranzistorové kombo Roland JC-120 s lampovým Fenderem '68 Custom Deluxe Reverb.
Gina Gleason
Kytary
Fender Telecaster American Pro – model v úpravě Olympic White s palisandrovým hmatníkem a single-coily V-Mod je podladěn do D a potažen strunami D'Addario NYXL .009-.046.
Fender Telecaster American Pro II – nástroj v identickém laku se snímači V-Mod II je určen pro C-ladění s vypuštěným Hb a použity jsou sety D'Addario NYXL .010-.046.
Pedalboard
Na začítku řetězce najdeme DigiTech Whammy, Ernie Ball Volume Pedal a tuner Peterson StroboStomp, zkreslovače jsou zastoupeny distortionem EarthQuacker Devices Zoar, MXR Super Badass Distortionem, drivem MXR Timmy, upraveným EHX Big Muffem a prototypem Philly Fuzz Infidel. Připraveny jsou kompresory Xotic SP a Universal Audio 1176, trojice delayů zastoupená modely Strymon TimeLine, EQD Space Spiral a Boss DD-3, modulace MXR EVH Phase 90 a reverb Walrus Slo. Většina efektů je podobně jako v případě Baizleyho boardu zapojena do programovatelného kontroleru GigRig G2.
Aparatura
I Gina Gleason zvolila stereo režim, a to prostřednictvím dvou komb Fender '59 Bassman Reissue a '68 Custom Princeton Reverb.
Nick Jost
Baskytary
Fender American Professional Precision Bass – klasický model v třítónovém sunburstu s palisandrovým hmatníkem a jedním půleným jednocívkovým snímačem.
Fender American Professional Jazz Bass – verze v bílém laku s javorovým hmatníkem a dvojicí singlů typu JB.
Pedalboard
V Jostovu boardu má své místo Ernie Ball Volume Pedal, ladička Boss TU-3, Xotic Bass BB Preamp, overdrive Boss ODB-3, zkreslovač DOD FX69B Grunge, MXR Stereo Chorus a Tech 21 SansAmp Bass Driver DI. Napájení řeší distributor MXR Iso-Brick.
Aparatura
Jost dával na daném turné přednost kompaktní hlavě Gallien-Krueger Legacy a známému kabinetu Ampeg 8x10.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.