Gear Tour: Kenny Wayne Shepherd (2023)
Bluesrockový kytarista Kenny Wayne Shepherd je v současné době na americkém turné, podporujícím vydání reedice jeho přelomového alba Trouble Is ... z roku 1997. Jednou ze zastávek letošní šňůry byl i Nashville, kde Shepherda na pódiu navštívil tým magazínu Premier Guitar, aby s kamerou zdokumentoval koncertní gear tohoto skvělého muzikanta a skladatele.
Kytary
Fender Stratocaster z roku 1961 – Shepherdův hlavní nástroj, který ho provází v podstatě od začátku kariéry, o čemž svědčí mimo jiné i notně ošoupaný lak Tobacco Burst.
Fender Stratocaster 1961 Replica – zakázková přesná kopie originálu včetně detailně zpracované patiny.
Fender Jimi Hendrix Monterey Strat – jeden z celkem asi 200 vyrobených kousků s typickou grafikou, u něhož byl původní vyměněn krk za variantu s reverzní hlavicí a palisandrovým hmatníkem osazeným silnějšími jumbo pražci. Praskání strun eliminují kobylkové kameny Graph Tech.
Fender Stratocaster Custom Shop 2015 – model ve světle modré relic úpravě s nálepkami Highway 61 a Highway 49, vyrobený Master Builderem Toddem Krausem, má olšové tělo, palisandrový hmatník a opět kameny Graph Tech.
Fender Stratocaster Custom Shop – speciální verze disponující korpusem z borovice pocházející ze staré stodoly z 19. století. Černý pickguard nese trojici singlů Fender Custom Shop Fat '50s, úhel krku v poměru k tělu lze nastavit tzv. Micro-Tiltem a použito je dvoupivotové vibrato.
Kenny Wayne Shepherd Signature Stratocaster – podpisový model s komorovaným jasanovým korpusem v transparentní úpravě Faded Sonic Blue, radiálně řezaným javorovým krkem s profilem 60s C a palisandrovým hmatníkem opatřeným lemovkou hran a blokovými značkami. Instalovány jsou tři custom single-coily.
Fender Custom Shop Masterbuilt Stratocaster – další exemplář z produkce Todda Krause, tentokrát v metalickém laku s odstínem mědi, jednovrstvým pickguardem, zlatým hardwarem, třemi singly typu lipstick, reverzně uloženým kobylkovým snímačem a levorukým vibratem Synchronized.
Gibson Les Paul Standard z roku 1960 – nástroj v medovém burstu, který je až na několik novějších prvků (např. destička výstupního jacku) v originálním stavu.
Martin JC-16KWS – signovaná elektroakustika v modernějším stylu jumbo s výřezem cutaway, javorovou zadní deskou a luby, horní ozvučnicí ze smrku sitka a vnitřními patentovanými výztuhami A-frame X. Model v transparentním provedení Blue on Black patří do dnes už nevyráběné limitované edice.
Struny: Ernie Ball Slinky – mix (.011, .014, .018, .038, .048, .058)
Trsátka: Dunlop Heavy
Efekty
Pedalboard řízený pomocí programovatelného přepínače Voodoo Labs PX-8 Plus obsahuje ladičku Boss TU-3, Venus Witch Wah (upravený Vox od Steva Monka), drive Analog Man King of Tone, zkreslení Roger Mayer Octavia, uni-vibe Sir Henry Vibe od Tinsley Audio, overdrive Klon KTR II, Analog Man Bi-Chorus, programovatelný phase modulation delay Free The Tone Future Factory FF-1Y, Ambi Space Digital Reverb AS-1R od identické značky a rackový splitter Radial Engineering JD7, rozdělující signálové cesty vedoucí do aparátů. Napájení obstarává dvojice distributorů Voodoo Lab Pedal Power X4.
Zesilovače a boxy
Systém ve stylu wet / dry / wet tvoří zesilovače Fender Pro Reverb a Band Master doplněné boxy 2x12 stejné značky, a centrálně umístěné kombo Fender Bassman 4x10. Aparáty v bílé kožence jsou modifikovány slavným konstruktérem Alexanderem „Howardem“ Dumblem a jejich akustický tlak na pódiu zmírňují předřazené stěny z plexiskla.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.