HLUK #1: série hudebně-diskusních večerů zaměřených na hudební média
HLUK je série hudebních večerů zaměřených na experimentální elektroniku z produkce domácích nezávislých labelů. Připravila je platfotma AlterEcho a její součástí je diskuze s hosty, letos s fokusem na hudební média a hudební publicistiku. Zahajovací akce proběhne 25. září 2021 v klubu Bajkazyl Brno. Kromě panelovky můžete vyrazit také na live-sety QOW, Strachkvase a Best Before End. Vstup na celý program je zdarma.
Jak se vede hudebním médiím v Česku? Představuje podcasting novou éru hudební publicistiky? A kdo to vlastně čte a poslouchá? Nejen na tyto otázky odpoví diskuze, na kterou přijali pozvání Miloš Hroch (hudební publicista), Pavel Kučera (podcast On Air, kytary.cz), Tomáš Blatný a Šárka Kadavá (kulturní web Klacek). V úvodní části od 18.00 hodin představí redakce AlterEcha svůj letošní projekt a krátce uvede, co obnáší grantová výzva a následný management projektu financovaného z fondu EHP/Norska.
Egyptský audiovizuální a interdisciplinární umělec Omar El Sadek (QOW) se zabývá elektronickou hudbou a 3D animací. Do Prahy ho přivedlo výtvarné umění a experimentální média. Omarovy vizuální práce byly součástí řady evropských festivalů jako Unsound nebo Lunchmeat, spolupracoval s hudebníky jako ZULI, MSYLMA či s Drew McDowallem. Je také autorem hudby ke krátkým filmům, včetně House Of The Flying Architect, který byl oceněn na Londýnském Bienále v roce 2018.
Loni vydal své debutové album Dawafer na pražském labelu Genot Centre. Název alba znamená v arabštině Nehty. Nahrávka je ilustrací rovnováhy mezi objevováním a ochranou. Nehty hrají roli inspektorů, ostrých zbraní k obraně i okousaného prostředku ke kompenzaci nervozity. Vyčerpávající jako každá středa v Omarově Káhiře.
V tvorbě původem ostravského producenta Strachkvase, nyní usazeného v Brně, je jádrem klubová hudba, kterou dekonstruuje na pouhé fragmenty. Spíše než žánrové prvky ho zajímá rytmika, jež se pro něj stává materiálem pro další kompozici na imaginárním bílém plátně otevřeném pro audiovizuální experiment. Své dřívější EP Break-in vydal na labelu Gin & Platonic. Pro distribuci tří nových tracků pod názvem Blind Worm Variations si zvolil zahraniční platformu World Canvas rozprostřenou v disciplinárně přesahovém online fluidu mezi Londýnem a Helsinkami.
Best Before End je sólový projekt Jonáše Svobody (Čau Česko, ex Pavel Ondračka). Koncertní podoba pokojíčkových pokusů se zvuky a domácího lámání beatů. Jeho potměšilý, naivní breakcore zastoupí brněnskou elektronickou scénu.
Projekt pod vedením redakce AlterEcho získal v roce 2021 podporu z fondů EHP/Norska. V rámci probíhajícího projektu AlterEcho uzavřelo partnerství se dvěma nezávislými komunitními a kulturními prostory. Organizátoři plánují tři hudebně-diskuzní večery ze série HLUK ve spolupráci s brněnským klubem Bajkazyl a dále připravují i workshopy elektronické hudby pro děti, které se uskuteční v brněnském autonomním, kulturním a sociálním centru Sibiř.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.