HLUK završí experiment s terénními nahrávkami a diskuze o financování hudebních médií
Sérii hudebně-diskusních večerů HLUK zavře třetí edice symbolicky 3. března 2022 v klubu Bajkazyl Brno. V hudební části se představí ve společném live setu dvojice pražských elektronických hudebníků Bariel & TMA, původem ruská experimentální producentka rlung a také ambientní projekt Vision of 1994. Večer již tradičně zahájí od 19:00 diskuze, jejímž tématem bude financování nezávislých (nejen hudebních) médií. Hosty debaty budou Klotylda Marková za Deník Alarm, šéfredaktor magazínu Full Moon Michal Pařízek a šéfredaktor Frontmana Zdeněk Neusar.
Mileniál s láskou k prolínání elektronické hudby s analogovými syntezátory, hudebník a producent Jakub Baierl (Méta Monde, YOGA Kolektiv) se spojí ve své další inkarnaci jménem Bariel s multimediálním programátorem a hudebním mágem Tomášem Martínkem (TMA), který stál také u zrodu pražského komunitního labelu Bad Names. Od jejich společného live setu můžeme očekávat průlet různými náladovými vesmíry – od ambientu s fragmenty nahrávek městského prostředí až k hlubokým, pulzujícím beatům a klubové hudbě vybízející k tanci.
Iana Koroleva aka rlung je elektronická producentka původem z ruského Asbestu, jejíž hudební tvorba vychází především z ambientních subžánrů a minimalismu, nezdráhající se zakomponovat prvky noisu či hutných basů a beatů. Postklubové ozvěny vystupují zpoza atmosférických ploch již na jejím debutu nontemporary reflektujícím osobní zkušenost s dynamickým světem jihotchajwanské metropole Kaohsiung. Ten vydala u českého labelu Secret press, specializujícího se na „mysl měnící ambient a meditativní drony.” Její poslední deska Seven Stones vyšla u florentských Biodiversità Records. Také na ní čerpá z terénních nahrávek tentokrát pocházejících z Japonska, k němuž se váže koncept celého alba.
Záhadná ambientní elektronika skrývající se pod jménem Vision of 1994 tvoří další hudební identitu klatovského producenta a DJe Karla Průchy (dříve Silhoutte, Chik). Nápad na projekt přišel u poslechu jednoho tracku z dílny nyní pro něj už domácího labelu Harmless Youth, který ho podnítil k remixu ve stylu devadesátkové jungle music. Jeho styl neustále osciluje mezi zádumčivými, melancholickými tracky, kde hojně využívá terénní nahrávky a deep/acid technem.
Už dříve jako Silhouette vydal u labelu Krmelec Recordings album Lost in the Circle a ke konci roku 2021 svou druhou desku Hůrka (label Dolec) inspirovanou nejen zvukovým zkoumáním šumavské krajiny. Na jeho poslední desce Concrete Memories (2020, Harmless Youth) se odrážejí „vzpomínky na dětství a dospívání ve snaze uchopit pocity z vyrůstání na panelovém sídlišti“.
Autorkou vizuální prezentace celé série je grafička Kateřina Hlahulková. Náhodné postavy v pozadí symbolicky polidšťují jak koncept „hluku“, který je odcizený a přitom nejen ve městech často všudypřítomný, tak i žánr abstraktní elektronické hudby, jež může působit izolovaně, ale skrze například právě terénní nahrávky se mnohdy dotýká reálného, organického světa. Akci pořádá AlterEcho s podporou Fondů EHP.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.