Přejít k hlavnímu obsahu
Nemáte zkušenosti se Spotify? Tohle je návod, jak profil nastavit dobře. | Foto: unsplash.com
Nemáte zkušenosti se Spotify? Tohle je návod, jak profil nastavit dobře. | Foto: unsplash.com
Miloš Blaháček -

Jaký první dojem budí váš profil na Spotify?

Všimli jste si při poslechu hudby ze Spotify, že některé profily vypadají jinak než ty druhé? Některé na vás ihned zapůsobí svojí vizuální stránkou – zejména pak úvodní a profilovou fotkou, můžete si pročíst historii kapely nebo ji blíže prozkoumat na Facebooku či Instagramu. Jiné profily oproti tomu jsou úplně prázdné, pusté. První dojem je extrémně důležitý a právě to, jak váš profil vypadá, může být rozdíl, jestli si fanoušci pustí vaši hudbu, nebo ne.

V čem tedy tkví hlavní rozdíl? Je to status ověřeného umělce, který můžete získat od Spotify a obdržet tak přístup ke svému profilu. Spousta lidí ani neví, že je to možné, natož pak jak toho docílit. Je to přitom velmi jednoduchý proces, který spolu v tomto článku projdeme.

Status ověřeného umělce může získat každý, kdo má na Spotify svoji hudbu. Jedinou podmínku je to, že si Spotify musí ověřit, že se jedná opravdu o vás. Centrem správy profilu je web Spotify for Artist nebo stejnojmenná mobilní aplikace, kde se jednak můžete dozvědět zajímavé tipy a novinky přímo od tvůrců Spotify, jednak se zde ale můžete přihlásit do svého profilu a spravovat jej.

Abyste se mohli registrovat na webu pro Spotify umělce, je nejprve třeba mít profil na klasickém Spotify (veškeré registrace jsou naprosto zdarma). Tyto přihlašovací údaje pak použijete i pro přihlášení do Spotify pro umělce.

Jakmile budete mít první registraci za sebou, připojte se na web Spotify for Artist a klikněte na tlačítko vpravo nahoře „Get Access“ (web pro umělce zatím není přeložen do češtiny, i když Spotify slibuje, že tak brzy učiní).

 Web Spotify for Artists | Zdroj: Spotify pro umělce

Na další stránce vyberte možnost „Artist or manager“. Poté se přihlaste pomocí svého běžného Spotify účtu a pokračujte tlačítkem Continue.

Teď byste se měli nacházet na stránce, kde zvolíte umělce, ke kterému žádáte přístup. Najděte tento profil nebo vložte jeho URL.

Zde najděte svůj umělecký profil na Spotify | Zdroj: Spotify

Nyní zadejte váš firemní (kapelní) email. Aby nedocházelo k průtahům, doporučujeme vám zadat email, který jste použili při registraci u vašeho distributora nebo email, který je viditelný na vašich webových stránkách či profilech na sociálních sítích (pokud máte všude ten stejný email, máte prakticky vyhráno). Spotify si zde může ověřit platnost vaší emailové adresy zasláním bezpečnostního kódu.

Jakmile emailovou adresu ověříte, zadejte informace nutné k vytvoření vašeho profilu – jméno, příjmení, role a případně firma.

V posledním kroku si Spotify musí ověřit, že se jedná opravdu o vás. Nejjednodušší způsob, jak toto potvrdit, je přihlášením skrze Instagram nebo Twitter. Dále můžete zadat odkaz na váš web nebo třeba Facebook. Váš email by však měl být stejný jako ten, který jste zadali při registraci. Poté stačí již jen kliknout na tlačítko „Submit“ a vaše žádost se odešle. Měla by být vyřízena v řádech hodin, maximálně několika málo dní.

Takto vypadá správně nastavený a vyplněný profil na Spotify | Zdroj: Spotify, kapela Meredith Hunter

Jakmile budete mít schválený přístup do svého profilu, získáváte rovnou status ověřeného umělce a přístup do nastavení svého profilu. Stačí pak znovu zadat stránku Spotify for Artist a přihlásit se. Odsud pak můžete sledovat novinky a tipy přímo od Spotify, sledovat statistiky přehrání či si kompletně nastavit svůj profil (fotky, popisek, odkazy, koncerty atd.). Můžete také přizvat zbytek kapely či managementu do vašeho týmu a spravovat jejich úroveň přístupu.

Tagy digitální distribuce Spotify

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Miloš Blaháček
Zakladatel hudebního vydavatelství a agentury Digiton Music Agency a člen kapely Deloraine. Expert na hudební marketing a digitální distribuci. Digiton vydává již přes 200 tuzemských a zahraničních umělců a má za sebou stovky úspěšných kampaní s umělci jako jsou Xindl X, Dymyt…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY