Přejít k hlavnímu obsahu
Daniel Vojtíšek -

Jitka Malczyk: V lidové hudbě jdou emoce ven přímo

Vůně a jejich vliv na lidskou psychiku a propojení vůní s hudbou, to jsou témata, kterým se ve svých studiích věnuje houslistka a cestovatelka Jitka Malczyk. Hru na housle studovala nejen u nás, ale i v Anglii, Francii a Irsku. Na svých četných hudebních cestách po celém světě hledá autenticitu interpretace a inspiraci k vlastní autorské tvorbě. Společně s ní pro zachování atmosféry okamžiku jsem na stránkách Frontmana poprvé vyzkoušel žánr audiorozhovoru.

Na své norské hardangerské housle Jitka Malcyk hrála na festivalu Pražské jaro slavnou Rohanskou jízdu Howarda Shorea v Symfonii Pán Prstenů. Znát ji ale můžete i řady českých i mezinárodních hudebních projektů – Deliou (CZ/FR), Duo Jitka Malczyk & Vojtěch Jindra, Unreel (CZ/AUS), Lakuna, Prague Balfolk Session Project nebo Atelier 90.

„V lidové hudbě jdou emoce ven přímo,“ říká během našeho rozhovoru o svém vztahu k lidové hudbě. „Když vám na hodině není dobře, tak změňte učitele,“ říká nekompromisně k hudební výuce. „Technika ti dává svobodu,“ pokračuje. A dozvíte se také to, jak zpívají ptáci na Novém Zélandu, jestli na Galapágách žerou žraloci houslisty a jaké je to učit Japonce čardáš.

Jitka Malczyk Jitka Malczyk Galapágy Eyjafjallajökull Landmannalaugar Nový Zéland Nový Zéland Aranské ostrovy
Tagy audiorozhovor

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Nahrávání se věnuji skoro 20 let. Pominu-li začátky s přehráváním z jednoho kazeťáku na druhý, první trochu seriozní zařízení, se kterým jsem pracoval, byl čtyřstopý kazetový rekordér Yamaha MT100, což bylo někdy v roce 1996. Od roku 2000 nahrávám digitálně. Dlouhou dobu jsem…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY