Přejít k hlavnímu obsahu
Kimbra, foto: D Smack U
Kimbra, foto: D Smack U
Martin Hošna -

Kimbra: Melodie umí vyvolat emoce, kterou si každý vyloží po svém

Držitelka dvou cen Grammy Kimbra představí ve specifické úpravě svou poslední desku Primal Heart. O inspiraci, humanitě, ale i milovaném Japonsku se tato novozélandská zpěvačka rozmluvila snadno a velice rychle. Vidět ji můžete 14. března v pražském Lucerna Music Baru.

Jdeš do studia s jasnou vizí, nebo skladby vznikají až během nahrávání?

Do studia jdu ve chvíli, kdy cítím, že některé písničky už mají silný potenciál. Nicméně některé opravdu zkoušíme mimo nahrávací místnost se skvělými hráči, jako jsou Pino Palladio, Joey Waronker, Bobby Sparks, abychom měli představu, jak budou znít naživo. Někdy napíšu skladbu i ve studiu na konci nahrávání, v tomhle případě k tomu ale nedošlo. Proběhla předprodukce a deska vznikla fakt rychle.


Tvé minulé desky nesly v sobě jistou vnitřní rozpolcenost a dvojakost sdělení. Je tomu tak i u nového alba? Mají písně skrytý význam?

Když jsem přemýšlela o názvu desky Primal Heart, zaujal mě vztah k prvním lidem. Vzrušila mě představa, jak dlouho tu jsme. Skrze hieroglyfy a opakující se témata, která jsou různě zachycena v historii, k nám nadále promlouvají a jsou s námi vlastně stále propojení. I když je na tomto novém záznamu hodně emocí, je to také do značné míry o tom, jak jsme spojeni a že jsme tu už pekelně dlouhou dobu. Je to takový návrat k esenci a jádru naší humanity.

Po albu Golden Echo ses přestěhovala z Los Angeles do New Yorku. Měla atmosféra nového domova vliv na nové písně?

New York má vždy vliv na umělce jakéhokoli zaměření, protože je to město, které se vám vryje pod kůži, ať už pozitivně, nebo negativně. Vždycky tomu musíte čelit. Myslím, že to ve mně kultivovalo smysl pro kolektivní identitu a odvahu mluvit o věcech, které jsem vypozorovala kolem sebe.

Spolupracovala jsi s řadou umělců, včetně Skrillex, kteří mají podíl na barevné kompozici Top of the World. Fungují tvoji hosté jako další podprahová inspirace?

Oceňuji hlavně kontrastní perspektivu. Někdy chci, aby se ostatní zaposlouchali do moji muziky a pak mě zahltí jejich zpětná vazba. Doslova mě nakopne jejich energie a lze říct, že se jedná o další inspirativní zdroj. Taková spolupráce je pro mě velice cenná, je to výzva, jak se dál posunout a zamyslet se nad tím, jak dělat hudbu.


V písních cítím velký vliv R & B. Kdo tě nejvíc v tomhle žánru nejvíc ovlivnil?

Frank Ocean, Solange a Minnie Ripperton.

Brzy přijedeš do Evropy a do České republiky. Bereš hudbu jako univerzální řeč, kterou se všude domluvíš?

Ano! Je to jazyk, který spojuje lidi všech různých kultur po celém světě. Jsem nadšená, když vidím, že melodie umí vyvolat emoci a každý si ji vyloží po svém. Je to nádhera.

Ví se o tobě, že jsi velký fanoušek nejen japonské hudby, ale i japonského filmu a módy. Co tě fascinuje na zemi vycházejícího slunce?

Japonci se dokáží uhranout detaily a dokáží je s láskou zpracovat do maxima. Japonská kultura je také velice nápaditá. Miluju filmy Hayao Miyuzaki, stále v nich něco objevuji a svět přeměňují do odlišné podoby. Fascinuje mě nekonečný dialog mezi rituálem, tradicí a futuristickými, progresivními myšlenkami. Miluji to.

Tagy Osobnost týdne Kimbra

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Martin Hošna
Hudba mě provází celý můj život, snad proto, že ji beru jako „univerzální řeč“ všech. Miluju jakoukoli, která útočí na solar, a je jedno, jestli je to lidovka, hard rock, grind core nebo jazz. minulost: • v zajetí klasické hudby až do dospělého vysokoškolského věku, houslové…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY