Přejít k hlavnímu obsahu
David Machovský -

Laskavý kat

Čakra je kruh, který obvykle nemá výchozí bod ani destinaci. Dnes je ale úplně jinej den. Dneska je den, kdy Fox Territory končí. Dneska je promo sapiens. A on se rozhodl metamorfózovat rytmus běhu toho, co se kroužilo a kroutilo pod vlivem všehodějství. Vymanit se z teritoria dlouholeté vize lišek s vědomím, že současné vibrace vychází ze zcela jiného džbánu.

Jak to chápu já? Ta malušenká ambiciózní housenka se nám začala měnit. V motýla? Dávalo by smysl. Každopádně jsme jí v tom nemohli ani nechtěli bránit. A aby se mohla klubat dál a bez zábran, přirozeně se potřebovala zbavit své staré kůže.

Z dítěte dospělost. Z dospělosti touha po hravosti.
Z chutě láska. Z lásky cit.
Z progressive rocku math rock. Z math rocku andělský chill.
Z Fox Territory OBLIGOD.

Proč zrovna Obligod? Vysvětlím. Cituji text z jedné naši imaginární skladby: „Come as you are. As god want you to be. If god is a woman, a frog, or even a tree.“

V minulém roce jsme ještě jako Fox Territory vydali instrumentální debutové album Degressive Fusion. Splnili jsme si sen přesně ve chvíli, kdy jsme se vylíhli z neustálenýho toku lpění na muzikantské akrobaci a vlastního posluchačskýho zákazu ponořit se do smyčky forem, riffů a motivů beze změn. Nyní se nás zmocnil intenzivní klid proudu mořských hrn. Touha obdarovat obyčejnýho člověka svou umíněnou kreací a svojskostí nám zůstala. Jsme si jen vědomější toho, že je to celý pro Boha v nás, toho nejopravdivějšího kritika, toho nejvážnějšího posluchače, kterej tu s námi rezonuje. A kde si tenhle nově upcyklovaný projekt narazí nos, od toho se snad nebude držet zpět ani se nebude snažit odrazit pryč. Bude přiznávat svůj nedostatek, neznalost, naivitu, předsudek a málo sexu. Klidně. A s vděkem. Učení je na zemi dost. Změna stejně vždycky vzejde z naturální podstaty všecna, i když ta přítomnost je i taková konstantní záležitost. Kde není maska, tam proniká Obligod. Laskavý kat.


YAWANAWA, ekvivalent k OBLIGOD

Kdyby to byl někdo čekal, tak jako debut jsme vnesli do světa první audiovizuální čin s názvem YAWANAWA. Představuje projevení divokosti a rozmanitosti ve všech možných Jás. Není to nerozhodnost, není to schizofrenie. Je to sebevědomí a je to absolutně v pořádku. Tato píseň byla složena ve velmi klidným poalbumovým módu s pocitem opravdovýho domova. Skladba inspirována Yawanawá, prvním jihoamerickým kmenem, který inicioval zlom, kdy se žena mohla stát šamanem. Oni svůj domov milují. Jejich místo. Planetu. Všechno.

Hudebně se jedná o mathrock / jazz / house, nebo-li instrumentální rock limitovaný do malé míry jazzovými pravidly se současnou estetikou nových zvuků, beatů a elektroniky, kde lze retro pojit s nadčasovostí a autenticitou. Singl je zprodukovaný brněnským hudebním duem POHODYSTAN, který se aktuálně věnuje jazz / trap / oriental beatům. To nese za následek, že se do tria kytara/basa/bicí vnesly chutě z elektronického světa syntetizátoru, glitchů, 808 a dalších různých moderních aranží.

Korelace videa s hudbou je absolutní. Tohle není videoklip. Jsou to spíš statické obrázky v pohybu, ve kterých se klade důraz na expresi emocí v podání aktérky Marie Vybíralové.

Za kamerou Igor Kachna s okem otevřeným do krásna všestrannosti. Nápad, námět, režii, styling, tvorbu a edit videa vytáhla z rukávu dvojice Marie Vybíralová a David Machovský pod novou produkční nálepkou SKAMASUTAFUTRA.

Premiéra klipu na vážno

Ve středu 5. září, kdy jsme se začali měnit na OBLIGOD, jsme si podmanili večer v brněnském podniku 4pokoje. Odehráli komorní koncert, promítali premiéru skladby YAWANAWA, pokřtili novou identitu a slavili s DJem na afterparty.

Nynější jádro projektu tvoří trio Zdenek Modlitba (bicí), Jiří Horák (basa) a David Machovský (kytara). To jsou 3/4 z Fox Territory, ze kterých se kamarád a druhý kytarista Michal Gálík rozhodl odejít. Zatím jen na živé hraní ho vystřídal David Gašpar. Děkujeme krásně!

Tagy komunita Obligod

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Kytarista Obligod.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY