Na co hraje Jacksonova kytaristka Jennifer Batten

Jméno americké kytaristky, producentky a skladatelky Jennifer Batten je v hudebních kruzích spojováno především s jejím angažmá v doprovodném bandu Michaela Jacksona, ale její profesionální kariéra je lemována spoluprací s řadou dalších známých interpretů. Nicméně výhra v konkurzu na kytarový post u Jacksonovy kapely znamenala pro Batten obrovský zlom a otevřela jí dveře k mnoha pozdějším projektům.

S Jacksonem zažila asi jeho nejlepší léta s vyprodanými koncertními šňůrami Bad (1987–1989), Dangerous (1992) a HIStory (1996–1997) a přitom si našla ještě čas na vydání dvou sólových alb Above Below and Beyond (1992), které produkoval kytarista Stevie Wondera Michael Sembello a Jennifer Batten's Tribal Rage: Momentum (1997) inspirované worldbeatem. V tomto frenetickém období také točila party pro Saru Hickman, Carla Andersona nebo album bubeníka Carmina Appice.

Po odchodu z Jacksonova bandu dostala nabídku ke spolupráci s Jeffem Beckem a výsledkem byla CD Who Else! (1999), You Had It Coming z roku 2001 a živý záznam Japan Live 1999 (vydáno v r. 2011). V kapele svého kytarového idolu fungovala celkem tři roky a podle jejích slov se jednalo o velmi příjemnou a inspirativní kooperaci.

Následovalo hostování na dalších albech, mezi která patří např. Lost Years Michaela Sembella, A Tribute to Frank Marino nebo Unexpected Fate kapely Bulldozer. V roce 2007 vydala třetí sólový počin Whatever doplněný video snímky na DVD. Její skvělá technika hry včetně oblíbeného obouručního tappingu je zachycena na mnoha instruktážních videích včetně knihy Two Hand Rock. Vydala i transkripce improvizovaných sólových partů svého bývalého učitele Petera Spragueho (The Transcribed Guitar Solos of Peter Sprague ).

V současné době se Batten věnuje především tvorbě hudebních podkresů pro film a video, jezdí výuková turné a připravuje se na asijskou část koncertní šňůry. Popis pódiového vybavení se vztahuje k letní řadě klinik, které odehrála na východním pobřeží USA.


Kytary:

Jennifer Batten v minulosti používala hlavně nástroje značek Hamer, Kramer a Ibanez. Už pěknou řádku let je ale jednou z tváří firmy Washburn, která ji postavila několik signovaných modelů. Tím nejoblíbenějším je verze Washburn JB-100 s olšovým korpusem, javorovým krkem a palisandrovým hmatníkem s 22 pražci. Kytara je osazen zamykatelným vibratem Floyd Rose s mechanikami Grover s převodem 18:1 a kompenzačním systémem Buzz Feiten.

Ustálená kombinace snímačů sestává z krkového a středního minihumbuckeru Seymour Duncan Duckbucker a kobylkového SD JB Jr. včetně MIDI snímače napojeného na bezdrátový kytarový MIDI kontroler Fishman TriplePlay. Modifikovanou elektroniku tvoří pětipolohový přepínač, rozpínání cívek humbuckerů, přepínač mezi MIDI a magnetickými snímači a killswitch.

Kromě tohoto nástroje používá také novější Washburn Parallaxe PXM10FR se systémem spoje krku a korpusu Stephen's Extended Cutaway (identický systém jako u modelů Nuna Bettencourta), kytary Parker Fly a Line6 Variax od designéra Jamese Tylera s vyměněným krkem ala Stratocaster, kobylkovým humbuckerem a Floyd Rosem.

Zesilovače a boxy:

Batten za svou hudební kariéru vystřídala velké množství různých zesilovačů a rozměrných rackových sestav, ale v poslední době dává přednost jednoduchosti a maximální mobilitě. Hlavním aparátem je malý analogový zesilovač BluGuitar Amp1 s tranzistorovým předzesilovačem a 100 wattovým koncovým stupněm ošetřeným technologií Nanotube.

Čtyřkanálový podlahový aparát s režimy Clean, Vintage, Classic a Modern je výsledkem vývoje předního německého kytaristy Thomase Bluga, jenž v minulosti spolupracoval také s firmou Hughes & Kettner. Výstup jde do kompaktního 1x12 kabinetu BluGuitar Nanocab z baltské březové překližky se speciálním 12-ti palcovým reproduktorem o výkonu 60 wattů a dvojicí předních basreflexů.

Efekty:

Jediným efektem je podlahový kytarový procesor Digitech RP 1000 doplněný dvojicí volume pedálů Boss FV-50 - první je zapojen před multiefektem a druhý slouží k ovládání Fishmanu TriplePlay.

Struny, trsátka atd.:

Na elektrických kytarách má Jennifer Batten nataženy struny D'Addario NYXL o síle .009 .011 .016 .028 .038. 048, používá malá kapkovitá trsátka Grover Allman, klipové tunery Intellitouch, popruhy Lock-It, kabely Mogami, tlumítko strun Batten String Damper (Allparts) a in-ear monitory Sensaphonic.