Největší ovce jsou u nás v Česku
Na desce jsme začali pracovat před dvěma lety. V té době jsem přemýšlel nad svou producentskou deskou, jelikož skládám přes pět let a na internetu nemám skoro nic. Rád bych se o tom s vámi podělil.
Nakonec jsem poslechl radu od Supy (Moja Reč), který mi řekl, že před producentskou deskou bych měl udělat ještě jeden projekt. Proto jsem si vybral mého kámoše Tomáše (BonBones). Mnohem lépe se pracuje s někým, s kým můžeš trávit dostatek času na projekt.
Název alba vznikl podle úvodního songu Kontrasty. Jsou to témata, které se týkají mladé generace a rozdílů mezi námi všemi. Tomáš vyhrabal nějaké staré texty, které se hodily na CD a k tomu dopsal i nové. Když jsme mysleli, že je už deska hotová, udělali jsme ještě tři nové věci, které jsme přidali, či vyměnili za staré.
Ve výsledku jsme připravili dvanáct věcí s trap a neo soul soundem doplněných jazzovýma linkama, na saxofon zahrála Marcela Kučová a na housle Sophie Šteffková. Mou inspirací je Kendrick Lamar nebo J Cole, mám rád propojení jazzu s hiphopem, má to pozitivní vibe a ten já můžu hlavně live!
Nikdy jsem nechtěl jít proudem a dělat to, co je trendy, na tom je založena většina scény. Největší ovce jsou bohužel u nás v Česku, poslouchají jen to, co je nahoře a co jedou ostatní, nemají vlastní názor.
Kromě toho tam najdete také jednu spolupráci a to s Lordem Lhusem (USA) na tracku Hate Time. S Brandonem jsem začal jezdit jako jeho dj, podívali jsme se např. do Polska, Maďarska, Švýcarka, nebo Německa.
Jako mikrofon na nahrávání jsme si vybrali Lewit LCT 640. Je to kondenzák, který má moc hezký přirozený tón a má mnoho parametrů, které se dají hezky použít, např. ořezávání spodních frekvencí. To můžeš sice udělat i v mixu, ale my jsme nastavili ořez na 40hz už na mikrofoně.
Charakteristiku mikrofonu jsme použili ledvinovou a mix proběhl u mě ve studiu. Používám k tomu monitory Yamaha HS80m a sluchátka Beyerdynamic DT 770. Kromě toho pak ještě noťas, telefon a jiné bedny, všude stále porovnámám, abych došel k dobrému kompromisu, musí to znít pěkně jak ve stereu, tak i v monu.
Mastering přenecháme někomu zkušenějšímu, jsou na to třeba léta praxe a analogové hračky. Proto jsme vybrali Gaexe...
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.