Není futrál jako futrál. Je ještě MONO – futrálů fotr
Jasně, dát řádově 4, 5, 6 tisíc „jen“ za kytarový obal je pro standardně vydělávajícího hudebníka dost. Za ty prachy mohl mít jeden luxusní nebo dva normální kytarové efekty, pěknou zásobu strun nebo natočení jednoho, dvou singlů ve studiu. Takže argumenty typu „Mono = drahý“ naprosto chápu. Pokud ale máte kytaru za 15000+ a její transport obnáší více než „j*b ho ze zkušebny do dodávky“ a „m*d ho z dodávky zpátky do zkušebny“, na což vám stačí běžný kufr, tak se vám do Mona rozhodně vyplatí investovat.
Občas máme takovou zvláštní vlastnost utrácet za primární věci, ale pak urputně šetříme na těch sekundárních, které k nim patří. Koupíme si super sluchátka a pouštíme si do nich sračkozní mptrojky. Koupíme si drahý telefon, ale pak objednáváme to nejlevnější příslušenství. Investujeme do nové káry, ale pak na ni dáme zimáky z baumaxu. Přece nebudete kvalitní a drahou kytaru, které si vážíme, převážet v kusu hadru.
Podívejme se blíže na Mono, ať víte, proč si s touhle značkou kupujete mnohem víc než jen obyčejný futrál. A proč za to tedy také platíte více než za obyčejný futrál.
1. Materiál
Mono používá vybrané materiály, které se využívají třeba v těžkém průmyslu a armádě. Jinými slovy – stejné materiály, které mají v extrémní situaci ochránit člověka, jsou zde použité na ochranu kytary. Čímž se vracíme k tezi, že to opravdu není jen kus hadru.
Například spodní strana řady Vertigo je vyrobená z několik centimetrů tlusté gumy, která se používá na výrobu podrážek pracovních bot (které jsou také dražší než žabky z trhu, že). Tato několik centimetrů tlustá guma chrání i kolík pro popruh na spodní straně kytary. Ten totiž při pádu nástroje (zejména u akustických kytar) dokáže tělo kytary pěkně pozlobit. Tady je v gumě. A co je v gumě, to je bezpečné.
Povrch je mimochodem extrémně odolný proti vodě. Vojáci sice nejsou žádné slečinky, ale pobyt v mokru je štve stejně jako vaši kytaru. Proto na povrchu Mona najdete další odolný military materiál.
2. Zpracování a konstrukce
U Mona je na první pohled vidět, že designér opravdu přemýšlí nad designem a ne nad tím, jestli si dá k večeři rib eye steak nebo kaviár. Všechno je, jak se módně říká „totally user friendly“. Tak friendly, že se Mono stane vaším dobrým přítelem. Technologie Headlock fixuje krk a drží ho dostatečně daleko od všech stran, aby při pádu nebo ráně odkudkoliv byl krk i hlava mimo úder. Velmi praktická věc.
Příjemné je i vytahování kytary, které se neodehrává z boku, poloboku, levoboku nebo nedej bože zespodu. Kytara se zandává i vyndává z vrchu snadným způsobem, aniž byste s futrálem nějak zápasili, zvedal se vám i s kytarou a podobně.
3. Design
Kytarové obaly Mono na první pohled působí důvěryhodným dojmem a krom toho dobře vypadají. Je vidět, že i taková věc, jakou je futrál na kytaru, lze udělat pěkně a vkusně.
Závěrem
Určitě znáte frázi „nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit levné věci“. Mono je přesně toho příkladem. Určitě vám vydrží stejně dlouho jako vaše nejoblíbenější kytara, jinými slovy po celou vaši hudební kariéru. Pokud tedy chcete bezpečí pevného kufru, ale zároveň s kytarou potřebujete cestovat třeba v MHD, což je s kufrem a běžně silnými pažemi téměř nereálné, je Mono vaše jediná a zároveň nejlepší volba.
Mrkněte na tato videa. Smrtící crash-test ukazuje, že zničit kytaru v Monu opravdu není sranda ani když použijete hrubou sílu, oheň a zapřáhnete ji za auto :-).
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.