Přejít k hlavnímu obsahu
Obdiv si zde zaslouží nejen kytarové umění samotné hlavní protagonistky, ale také hudební výkony ostatních zúčastněných. | Foto Ana Massard
Obdiv si zde zaslouží nejen kytarové umění samotné hlavní protagonistky, ale také hudební výkony ostatních zúčastněných. | Foto Ana Massard
Petr Adamík -

Nita Strauss udělala se svým novým albem další krok vpřed

Nita Strauss se po ročním účinkování u Demi Lovato vrátila do sestavy Alice Coopera, aby společně s mistrem připravila jeho nové album Road, které se má koncem srpna objevit na pultech obchodů. Ještě než se tak ale stane, stihla kytaristka vydat svou již druhou sólovou desku s názvem Call Of The Void.

Její sólový debut Controlled Chaos z roku 2018 byl čistě instrumentální záležitostí, kdy se vše soustředilo především na Nitiny kytarové dovednosti. Tentokrát se muzikantka rozhodla udělat další krok vpřed a do svých propracovaných kompozic angažovala řadu zajímavých vokalistek a vokalistů. Seznam hostů tvoří známá jména jako Alissa White-Glutz z Arch Enemy, Lzzy Hale z Halestorm, David Darmian z Disturbed nebo samotný Alice Cooper.

Úvodní instrumentálka Summer Storm v podstatě jen připraví půdu pro ten pravý, plnohodnotný rozjezd desky, jímž je skladba The Wolf You Feed s hostující Alissou White-Glutz. Její vokál celou skladbu posunuje ještě na vyšší level. White-Glutz střídá rozdílné hlasové polohy, od toho nejtvrdšího až po melodické pasáže v refrénu. Nita si pak v písni vystřihne excelentní sólo. Živelné tempo neupadá ani v další Digital Bullets, tentokrát s mužskou účastí (Chris Motionless) za mikrofonem. Oddechnout si můžeme až v klidnější Through The Noise, v níž na výpomoc přichází Lzzy Hale.

Po instrumentální „pauzičce“ Consume The Fire nastupuje David Draiman v kousku Dead Inside. Kombinace ostrého metalu s moderními prvky nedrhne, naopak příjemně šlape a vyznívá zcela přirozeně. Dorothy Martin můžeme slyšet ve Victourious, což je zase o něco mírnější kousek, který má v podstatě popový či pop metalový základ a z desky je zřejmě nejkomerčněji laděný. Další song s hitovými ambicemi, postavený na chytlavých, melodických momentech, je určitě Winner Takes All s mentorem Alicem Cooperem. Závěr patří kytarovým kouskům, bluesem načichlé Kintsugi a Surfacing, osobité spolupráci s jiným kytarovým hrdinou, Martym Friedmanem, plné metalových vyhrávek a groovy basy.

Co na desce oceníte jako muzikanti?

Nita Strauss se coby muzikantka opět posunula o krok dál. Podařilo se jí natočit solidní desku, která baví po celou dobu. Zvukově je album celistvé, přestože se nedrží jednoho daného vzoru. Skladby jsou rozdílné, poměrně pestré, barvité a dokážou i překvapit. Jako třeba v momentě, kdy po téměř akustické Scorched nastoupí úderný, nekompromisní nářez Momentum. Obdiv si zde zaslouží nejen kytarové umění samotné hlavní protagonistky, ale také hudební výkony ostatních zúčastněných.

Nita Strauss - The Call Of The Void

Nita Strauss – Call Of The Void

Sumerian records, 00:59:00

metal/rock

70 %

Tagy Nita Strauss Recenze alb

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Petr Adamík
V roce 1999 jsem spoluzakládal punk'n'rollovou kapelu Degradace, se kterou to táhnu dodnes. Již několik let pracuji v hudebninách Hudební Svět a před nějakým časem jsem se ke všemu rozhodl, že bych chtěl o muzice i psát (Rock…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY