Ponurý svět Algiers září špinavým mixem žánrů
Algiers, kvarteto z Atlanty, vzbudili pozornost hudebního světa již svým stejnojmenným debutem z roku 2015. Od té doby pilují svůj bezejmenný žánr, který kombinuje post punk, rock 60. let, gospel, soul, rap a experimentální hluk, do absolutní anarchie.
Čtvrté řadové album Shook je plné nářku. Frontman Franklin J. Fisher pláče v drsných protikapitalistických výpovědích plných útlaku Afroameričanů ze strany bílých kravaťáků, zatímco zbytek kapely kouzlí ostré disonantní zvukové plochy. Protestsongy tu hrají větší roli než v předchozích počinech. Industriální nádech skladeb podtrhují vrčící kytary, špinavé syntezátory a nasraný rap, který jen zřídka utne zklidněný gospel.
Volnou syrovou skladbu podtrhuje i řada hostů, většinou „praotců“ levicových kapel. Politické odkazy zní ještě naléhavěji, když se v písni Irreversible Damage mikrofonu ujme Zack de la Rocha nebo když se básník Big Rube z Dungeon Family z duše hněvá v úvodní Everybody Shatter s doprovodnými vokály Marka Stewarta, britského postpunkového experimentalisty.
Undergroundoví rappeři billy woods a Backxwash štěkají svoje rytmy v Bite Back za pomoci chaotické střelby bicích. Vlastní mluvené slovo přednáší i další hosté: rapper Samuel T. Herring (Future Islands) nebo guru jižanského rocku Lee Bains.
Co na desce oceníte jako muzikanti?
Drsná témata o explodujících letadlech, nukleární válce či kapitalistickém americkém zlu doprovází šílená samplovaná soul funková rytmika. Garážové kytarové riffy jsou špinavé až běda, řada doprovodných nástrojů je skoro až nevyčíslitelná, vrstvený zvuk evokuje hutné industriální vrčení, které ne a ne přestat. Hudba Algiers místy připomíná apokalyptickou jízdu rozbombardovanou krajinou.
Algiers – Shook
Matador Records, 00:54:35
garage rock/post punk/rap/gospel/soul
85 %
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.