Pronikněte do tvorby ambientní hudby s Rafaelem Antonem Irisarrim
Irisarri zanechal svůj otisk ve většině nejzásadnějších ambientních skladeb uplynulého desetiletí i mimo něj. Vedle svých vlastních nahrávek spolupracoval s desítkami umělců, včetně Julianny Barwick, Leandra Fresca, Steva Hauschildta, Benoîta Pioularda. Jeho newyorské masteringové Black Knoll Studio je podepsáno pod nahrávkami skutečných špiček elektroniky a ambientu – od Ryuichi Sakamota, Telefon Tel Aviv a Loscil až po Williama Basinskiho, Eluvium a Grouper. V pondělí 16. května od 17 hodin můžete nahlédnout pod pokličku jeho tvorby: Irisarri chystá workshop v pražském Paláci Akropolis. O den později v Praze zahraje dva koncerty.
Ambientní hudba klade důraz na náladu a texturu namísto tradičních melodií a rytmů, které se vyskytují v popové nebo klasické hudbě. Během workshopu se bude Irisarri zabývat různými kompozičními technikami, tipy pro zvukový design a nástroji, které můžete použít, pokud chcete vytvořit podle něj „zapamatovatelnou“ ambientní hudbu.
Irisarri, umělec se sídlem v Seattlu, je známý také z projektů The Sight Below či Orcas a stal se během poslední dekády jednou z nejpozoruhodnějších osobností ambientní hudby. Je spojován především s post-minimalistickou, drone a elektronickou hudbou. Jeho propracované kompozice se přiklánějí k ostinátním motivům, které narážejí na minimalistické ideály, zatímco styl studiové produkce charakterizují husté vrstvy reverbu a delaye.
Klenuté kytarové textury, hluboké pulzující basové tóny, terénní nahrávky, submerzivní klavírní tóny, melancholické smyčce a jemné elektronické kontrapunkty, to vše najdete v jeho hudbě, aby vám to vytvořilo oceánský až vesmírný zážitek, který ještě umocní speciální vizuální show na kupoli Planetária Praha 17. května v rámci festivalu Spectaculare.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.