Přejít k hlavnímu obsahu
Tenhle „revival“ má totiž smysl takový, jaký je | Foto: Wikipedia, Creative Commons Attribution 2.0 Generic
Tenhle „revival“ má totiž smysl takový, jaký je | Foto: Wikipedia, Creative Commons Attribution 2.0 Generic
Martin Hošna -

Queen s Adamem Lambertem našli svoji cestu

Ke cti Queen se dá naférovku říct, že po smrti svého ikonického frontmana se nikdy neuchýlili k hledání jeho klonu. A že se to přímo nabízelo! Adam Lambert, který převzal korunu a otěže královského ansámblu, není Freddie Mercury a ani se jím být nesnaží. Svými výkony a herectvím ale oživuje rádiové evergreeny minulého století s pompou sobě vlastní.

Ne že by jeho předchůdce Paul Rodgers (Ex-Free, Bad Company), s kterým to pohrobci Queen rozjeli poprvé naplno po velkých halách na počátku našeho tisíciletí, byl špatný zpěvák. Na některé Freddieho vokální party ale zkrátka neměl a ani jeho pódiová show neodpovídala tomu, co chtěl fanoušek slyšet a vidět.

Adam Lambert (celebrita pěvecké soutěže American Idol) je z jiného soudku. Ukazuje svoji sílu v těch nejtěžších skladbách, kde v minulosti ani Mercuryho hlas nekopíroval studiový originál do takových detailů. Jeho mladistvý šmrnc vyniká hlavně v sedmdesátkových skladbách, do nichž přináší vlastní citlivost a komediální hravost. V Don´t Stop Me Now nebo Fat Bottomed Girls škádlí publikum natahováním not, ve Who Wants To Be Live Forever podává svůj vrchol, čemuž předcházela i dramatická pocta obětem násilí v gay klubu v Orlandu. A samozřejmě. Bohemian Rhapsody je v jeho podání pravou rockovou operou.

Ani samotní Queen se nebojí vlastní show. Bubeník Roger Taylor důstojně sekunduje ve vokálním duetu v Under Pressure. Brian May je legenda, jehož „krbová hra“ zanechala stopy na nejednom kytarovém hrdinovi. Zajímavý je playlist. Sólové skladby Love Kills nebo I Was Born To Love You jsou holdem Freddieho sólovkám, a to i po aranžerské práci.  

Co na desce oceníte jako muzikanti?

Live Around the World je poskládané best of z živých vystoupení, které Queen odehráli během posledních šesti let. Je to záznam excelentních výkonů muzikantů napříč generacemi. Lambert není pouhá kopírka, ale opravdový zpěvák s osobitým charisma. Queen na rozdíl od takových The Doors našli cestu, jak být stále živou vzpomínkou na dobu, kdy rock a pop tvořily smysluplný jednolitý proud. Přesto ta cesta může být plná karambolů, o čemž svědčí komerční propadák poslední studiové desky The Cosmos Rocks (2008), kterou natočilo duo Taylor-May s Paulem Rodgersem. V tuto chvíli není otázka, co čeká Queen v nejbližší budoucnosti. Tenhle „revival“ má totiž smysl takový, jaký je.   

obal

Queen + Adam Lambert – Live Around the World

Universal Music, 2020, 1h 19 min

70 % 

Tagy Recenze alb Queen

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Martin Hošna
Hudba mě provází celý můj život, snad proto, že ji beru jako „univerzální řeč“ všech. Miluju jakoukoli, která útočí na solar, a je jedno, jestli je to lidovka, hard rock, grind core nebo jazz. minulost: • v zajetí klasické hudby až do dospělého vysokoškolského věku, houslové…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY