Přejít k hlavnímu obsahu
Jan Čapek -

Red Repeat: lahůdkou je potenciometr tónové clony

Červená krabička, čtyři krémové potenciometry, jedna LED, jeden přepínač. Tvář Carl Martin Red Repeat sice změnila tvar z unikátního protáhlého a oblého na uniformní hranatou, jde ovšem stále o ten samý pedál. A ten vám přinese přesně to, co od něj čekáte – i když možná s menším zpožděním.

Ač je Red Repeat analogem kříženým s digitálem, ve svém charakteru je až do morku kostí typicky analogový. Čtyři přehledné potenciometry na tváři bytelného hliníkového šasi červené barvy nabízejí snadno pochopitelné a intuitivní ovládání, přes svou jednoduchost ovšem pedál nabízí zajímavou paletu dozvuků. Klasické prvky hlasitosti dozvuku, času zpoždění a počtu opakování jsou pak doplněny potenciometrem tónové clony. Pedál se tak ohlíží za tradičními jednoduchými delay pedály, ale pro větší zvukovou paletu nabízí i ne-úplně-standardní ovládání barvy zvuku jako takové.

Ať už toužíte po krátkém rockabilly slapback echu, či spíše vyznáváte delší ozvěnu, Red Repeat zvládá oboje. Díky rozsahu zpoždění 0-600ms jej lze použít jak pro dodání trošky prostoru a vzdušnosti, tak pro táhlé zvukové plochy. Stejně široký je i záběr potenciometru hlasitosti delaye – lze si nastavit od jemného echa v pozadí až po výrazná opakování, která nemají problém se hlasitostně vyrovnat hlasitosti původního signálu, nebo ji dokonce i předčít. Stejně tak lze díky nastavení délky dozvuku od jednoho opakování až po zdánlivě nekonečné echo, které se může po vzoru starých pedálů zacyklit a vytvořit nekončící hlukovou stěnu. Vše je jen na vás.

Opravdovou lahůdkou pak je potenciometr tónové clony, který mění zabarvení echa od zastřeného až po ostré a jasné. Ať jej ovšem nastavíte jakkoliv, Red Repeat má vždy charakter typický pro analogový delay, který se vyznačuje svou teplostí a hladkou jemností, docílenou zkrz filtrování signálu a postupný ořez výšek. Dozvuk tedy není chirurgicky přesný a čistý, jak tomu může být u digitálního delaye, ale přirozeně se rozplývá do jemného oparu, obstupujícího váš kytarový zvuk. Ten tak nebojuje s tvrdou a neprostupnou stěnou zvuku, echo jej obalí a dodá mu novou dimenzi a hloubku.

I přes svůj analogový charakter a narozdíl od starých analogů je Red Repeat, díky hybridní technologii spojující analogovou a digitální technologii, absolutně tichý a postrádá neduhy jako nepříjemné zkreslení signálu či výrazný šum, kterými mohou trpět některé původní pedály. Efekt také oplýtá zapojením True Bypass a neovlivňuje tedy nijak negativně váš signál.

Ač jde o poměrně levný a jednoduchý pedál, nenechte se zmást. Tento pedál není nijak odbytý, právě naopak! Jeho hlavní kouzlo je právě v jeho intuitivnosti, snadnosti ovládání a přímočarému přístupu k věci. Některé pedály mohou mít nespočetně více funkcí, s tímto pedálem se ovšem člověk vůbec nepotrápí – jen jej zapojí do signálového řetězce a je připraven věnovat se hraní. A ať už se rozhodnete pro použití jemného delaye, který je více cítit než slyšet, nebo na delayi své party přímo stavíte, tento jednoduchý pedál je připraven na všechno. Za málo úsilí hodně muziky.

Tagy Red Repeat Carl Martin Red Repeat

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY