Přejít k hlavnímu obsahu
Sebastian Bach působí na novince jako rockový nadšenec, který má i po padesátce rád hudbu pořádně nahlas. | Foto: dr_zoidberg (Wikimedia Commons)
Sebastian Bach působí na novince jako rockový nadšenec, který má i po padesátce rád hudbu pořádně nahlas. | Foto: dr_zoidberg (Wikimedia Commons)
Petr Adamík -

Sebastian Bach představil svůj kouzelný elixír mládí

Dlouhých deset let pracoval někdejší frontman Skid Row na novém albu Child Within The Man. Čekání se ale rozhodně vyplatilo. Sebastian Bach mluvil o desce v superlativech a přirovnával ji ke kouzelnému elixíru, který v posluchači uchová mladistvého ducha. A skutečně, novinka má neuvěřitelný náboj a Bach na ní drtí hard rock jako zamlada.

Lví podíl na výsledku má rozhodně skvělý tým, kterým se Bach na albu obklopil. Produkce se ujal Michael Elvis Baskette, jenž mimo jiné spolupracoval i se Slashem či Alter Bridge. Kapela je tvořena ostřílenými borci, rytmickou sekcí Toddem Kernsem a Jeremym Colsonem. Kytaru má pak na starosti Devin Bronson. Mezi hosty se stejně jako na předchozí desce objevuje Steve Stevens a John 5. Svým kytarovým uměním přispěla i kytaristka Orianthi.

Everybody Bleeds je ideálním otvírákem, kdy energicky nadupané bicí Jeremyho Colsona tvoří s hutnými kytarami doslova zabijáckou kombinaci. Bach se do toho opírá jako zamlada a se stejnou dravostí pokračuje i v následující Freedom. V té se blýskne precizní kytarou John 5. V závěru jeho sóla paradoxně připomene kolegu Stevea Stevense. Ten se ale na albu nenechává zahanbit a že si s kytarou moc dobře rozumí, předvede ve skladbě F.U. Jeho sound a riffy dají vzpomenout na kytaristův dávný projekt Atomic Playboys z konce 80. let.

Samotný Bach se nachází ve skvělé formě. Nic nenechává náhodě a jede naplno. S (Hold On) To The Dream už se zdá, že přichází povinné uklidnění, po jemném úvodu se ale vše znovu rozpulzuje. A pokračuje se tak dál i ve What Do I Got To Lose, na níž se autorsky podílel Myles Kennedy, nebo v nekompromisní Hard Darkness, v níž Bach mění hlasové polohy, od klidného projevu až po jekot ve stylu Roba Halforda. A co teprve závěrečná, téměř prog rocková pasáž, v níž září dvojice Bronson/Colson, neskutečná jízda.

Na baladu nicméně skutečně dojde, ale až v úplném závěru (To Live Again). Zbytek alba je čistokrevné hard & heavy s jemnou glamovou příchutí, díky níž se objevují vzpomínky na Skid Row, ať už je to ve skladbě Future Of Youth (s Orianthi na kytaru) nebo třeba už zmiňované Freedom.

Co na desce oceníte jako muzikanti?

Bach na desce spojil vše dobré, co ve své dosavadní kariéře vytvořil. Zůstává věrný svému stylu, nikam neuhýbá, ale zároveň si uvědomuje, že je rok 2024. Na novince se neprojevuje jako starý páprda, který už je jen zašlou vzpomínkou na někdejší slávu, ale jako rockový nadšenec, který má i po padesátce rád hudbu pořádně nahlas a má stále dost energie ji tak i přednést posluchačům. Child Within The Man je opravdu příjemným překvapením. Nabízí silné písně s pořádně našlapaným zvukem a znamenitými výkony muzikantů.

Sebastian Bach - Child Within The Man

Sebastian Bach – Child Within The Man

Reigning Phoenix Music, 00:47:00

heavy/hard rock/glam

80 %

Tagy Sebastian Bach Recenze alb Skid Row

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

Petr Adamík
V roce 1999 jsem spoluzakládal punk'n'rollovou kapelu Degradace, se kterou to táhnu dodnes. Již několik let pracuji v hudebninách Hudební Svět a před nějakým časem jsem se ke všemu rozhodl, že bych chtěl o muzice i psát (Rock…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY