Šéf JHS Pedals a historie kytarového zkreslení

Kytarové zkreslení je na scéně už téměř 70 let, což nám v rychlém průletu historií tohoto dnes marketingově možná až přebujelého odvětví připomene zakladatel a šéfdesigner butikové společnosti JHS Pedals Josh Scott.

Startovní pole otevírá rok 1951 a jeden z prvních modelů komba Fender Deluxe produkujícího při větším vytavení lehký crunch, začátek 60. let zastupuje Gibson Maestro Fuzz-Tone následovaný Voxem Tone Bender, který používal např. Jimmy Page z Led Zeppelin a rok 1966 je spojen s Hendrixovým oblíbeným Fuzz Facem Dallas Arbiter. O tři roky později přichází Electro Harmonix s Big Muffem Pí a produkci raných 70. let mapuje MXR Distortion+ společně s Ratem firmy Pro Co.

Nezapomnělo se na klasický distortion Boss DS-1 z roku 1978, své místo má v chronologicky sestaveném záznamu také lampové zkreslení Marshallu JCM 800 nebo stále populární Ibanez SD-9 (mladší sourozenec Tube Screameru TS-9), 90. léta reprezentuje Boss MT-2 Metal Zone plus DOD Extreme Supra Distortion GFX55 a nechybí ani novější drivy firem ZVEX, Big Ear, Park či „marshallovsky“ laděný JHS Angry Charlie.