Seymour Duncan Woody HC: cesta k závislosti
Ať už patříte mezi hráče výlučně akustické, nebo si akustickým hraním jen zpestřujete svůj hlučný život s kytarou elektrickou, čas od času potřebujete vašeho akustického miláčka zesílit. A pro ty, kteří z jakéhokoliv důvodu volí místo elektroakustické kytaru čistě akustickou, je tu nyní možnost, jak se vyhnout zásahu do těla kytary a zároveň nemuset zvučit nepohodlným a mnohdy vrtošivým mikrofonem. Seymour Duncan Woody HC se hlásí o slovo...
Jak to vypadá?
Tvarově se tento snímač podobá trochu většímu singlu, jaký známe z elektrických kytar. Je elegantně vyveden v přírodní barvě a výrobce nám jej navíc nabízí ve třech barevných odstínech, aby vám snímač co nejlépe ladil, či naopak – dle libosti – kontrastoval s kytarou. Na kratších stranách snímače nalezneme zářezy vyplněné filcem, jejichž pomocí uchytíme snímač do ozvučného otvoru o průměru 98 až 104 mm – a je tedy vhodný pro všechny běžné typy akustických kytar.
Uvnitř dřevěného bločku se nachází pasivní elektromagnetický snímač, odpovídající svou konstrukcí snímačům typu humbucker a je tedy odolnější vůči případnému brumu a poskytuje kulatější, teplejší a hutnější zvuk. Ze snímače je vyveden cca dvoumetrový kabel studiové kvality, zakončený klasickým jackem. Stačí tedy jen snímač ukotvit do rezonančního otvoru, zapojit do komba a můžeme hrát. Pokud dáváte přednost před kombem hraní přímo do pultu, nebo máte kombo vybaveno XLR vstupem, lze vše jednoduše vyřešit příslušnou redukcí. V jednoduchosti je síla... tak pojďme hrát.
Jak to hraje?
K testování tohoto snímače jsem použil hned tři akustické kytary. Jednu tvaru dreadnought, druhou tvaru jumbo a nakonec zkusil experiment a snímač vyzkoušel na elektroakustickém mini-jumbu. Vše ve spojení s akustickým kombem Marshall AS-50. Pro snímání klasické kytary s nylonovými strunami tento snímač není vhodný.
Jako první jsem použil snímač ve spojení s dreadnoughtem Seagull střední cenové třídy, s poměrně vyzrálým a vyhraným zvukem. Zvuk zněl naprosto přirozeně, silně a zůstal zde zachován typický, akustický sound kytary. Nekonalo se žádné zkreslení ani mikrofonní nádech... naprostá spokojenost.
V zájmu objektivity jsem nechal na zesilovači korekce "narovno" a mám dojem, že to tak kytaře i snímači nejlépe slušelo. Po přesunutí snímače na jumbo Epiphone jsem opět nenašel nic, co by bránilo v použití snímače i na kytary s opravdu velkým korpusem. Náchylnost ke zpětné vazbě byla v porovnání s mikrofonem opravdu minimální. Pokud člověk dodržuje zásady jak se zpětné vazbě vyhnout, lze ji s tímto snímačem snadno ukočírovat, a to i při vysokých hlasitostech.
Nakonec jsem se rozhodl porovnat snímač se zabudovaným piezosnímačem v mini-jumbu Washburn. I u poměrně malého těla byl zvuk více než v pohodě a musím říct, že se mi líbil možná i o chlup víc, než zvuk piezosnímače. Snímač samotný na kytaře velice dobře drží, a tudíž vás nijak neomezuje v pohybu ani v manipulaci s kytarou. Vrchní deska nainstalováním snímače rovněž nijak netrpí ani po stránce rezonanční, ani po stránce mechanické.
Závěr
Vezmu-li v úvahu cenu tohoto snímače a všechny jeho klady, jako je vynikající zvuk, snadná instalace, přenositelnost na více nástrojů a v neposlední řadě i jeho vynikající ergonomické zpracování, díky kterému při hře nikde nic výrazně nepřekáží, máme zde vhodnou alternativu k mnohem dražším piezosnímačům, které navíc většinou vyžadují i nějaký ten zásah do kytary.
Kdo tedy nechce vrtat či řezat do svého drahocenného nástroje a přesto potřebuje nějaké to nazvučení, měl by se jistě po akustických snímačích Seymour Duncan poohlédnout. Ostatně již jméno samo je zárukou kvality a řada světových hráčů používající všemožné snímače této značky vám to jistě ochotně podepíše. Jen pozor, je tu jistá návykovost... já už si snímač zase montuju na kytaru!
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.