Signovaný wah Dunlop Leo Nocentelli Cry Baby Mardi Gras
Wah Leo Nocentelli Cry Baby Mardi Gras z produkce firmy Jim Dunlop vzdává hold mistru funku, magickému městu, ve kterém se narodil, a jednomu z nejoblíbenějších kytarových efektů, jaký byl kdy vymyšlen. Leo, známý především svým působením v kapele The Meters, pomáhal definovat zvuk funku a jeho hra ovlivnila muzikanty snad všech moderních žánrů. Část názvu efektu odkazuje na karneval v New Orleans, kde Notencelli vyrůstal, a tato akce s podtitulem „The Greatest Free Show on Earth“ se odrazila i na barevném pojetí pedálu.
Pro nový model je kromě designu signifikantní snížený frekvenčním rozsah a hřejivý vokální tón, který byl typický pro celou Leovu kariéru. V patové pozici se nejnižší pracovní pásma pohybují okolo 290 až 310 Hz, zatímco v opačné poloze se vyšší frekvence dostávají na pomezí 1.4 až 1.5 kHz. Zvukový charakter wahu se tak blíží modelu Dunlop Jimi Hendrix JH-1, který Nocentelli v minulosti často používal.
Na obou stranách základny najdeme zlatý nápis Leo Nocentelli a letopočet 1946 značící rok muzikantova narození. Rozdílnou grafiku má také čelní destička, na pedálovém segmentu je umístěn nápis The Mardi Gras, gumový horní plát zdobí zlaté logo a odnímatelné dno se zapuštěnou plastovou šachtou baterie nese kytaristovu černobílou podobiznu.
Footswitch je zapojen v režimu tru hardwire bypass, takže efekt ve vypnutém stavu nijak neovlivňuje vlastnosti průchozího signálu, napájení obstarává standardní 9 V adapter nebo baterie, která by měla vzhledem ke skutečně minimálnímu proudovému odběru obvodu (pouhých 0.9 mA) vydržet dostatek energie po dlouhou dobu.
Signované kvákadlo Jim Dunlop Leo Nocentelli Cry Baby Mardi Gras s produktovým kódem LN95 je vyráběno v netradiční kombinaci fialového a zlatého metalického laku se zeleně zbarvenou pryží kryjící nášlapnou plochu pedálu. Oficiální cena byla v případě evropské části trhu nastavena okolo hranice 260 eur.
„Oslovil jsem Jimmyho Dunlopa, aby udělal Mardi Gras Wah, a hlavní význam jsem zpočátku viděl v použití masopustních barev. Nechtěl jsem měnit mechaniku. Jimmymu trvalo dlouho, než trefil ten správný odstín, aby barvy působily tak výjimečně jako nyní. Tleskám mu za to a jsem velmi vděčný a hrdý na to, jak projekt dopadl. Je to jedna z nejúžasnějších věcí, na kterých jsem se kdy podílel,“ okomentoval Nocentelli vývoj svého pedálu.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.