Šok: Gibson převzal Mesa Boogie a Korg USA kupuje značku Aguilar
Během krátké doby došlo v oblasti hudebního průmyslu hned ke dvěma významným akvizicím, týkajících se tradičních amerických značek, pevně etablovaných na celosvětovém trhu. Koncern Gibson Brands Inc. oznámil, že pod jeho křídla přechází firma Mesa Boogie, a divize Korg USA, která je na území Spojených států exkluzivním distributorem produktů Korg, Spector, Darkglass, Blackstar, Vox apod., přebírá newyorského výrobce basových aparátů a efektů Aguilar.
O převzetí Aguilaru americkou divizí Korgu informoval jako jeden z prvních web MusicTech, kterému Korg transakci potvrdil a uvedl, že Aguilar se oficiálně přejmenovává na Aguilar Musical Instruments LLC. Prezident společnosti Dave Boonshoft bude i nadále v pozici hlavního konzultanta oddělení vývoje produktů, sídlo továrny a personál značky zůstanou beze změn a objednávky budou stále plněny podle naplánovaných postupů.
Dave Avenius, výkonný ředitel firmy, nazval akvizici „další kapitolou v historii společnosti Aguilar“ a dodal: „Aguilar Amplification v posledních 25 letech navrhoval a vyráběl produkty, které si zachovávají svoji hodnotu, a snažil se o neustálé zvyšování kvalitativní laťky. Abychom pomohli posunout firmu na další úroveň, rozhodli jsme se prodat značku divizi Korg USA, jedné z nejrespektovanějších společností v našem oboru.“
Začátky značky Aguilar Amplification se datují rokem 1995, kdy basista Dave Boonshoft a technik Alex Aguilar představili basový rackový předzesilovač DB680 osazený pěti elektronkami, duálním parametrickým ekvalizerem, shelvingem, přepínačem Active/Pasive, masivním transformátorem a špičkovými součástkami, používanými ve studiových konzolích Neve či Telefunken. Samotný název DB680 je částečným odkazem na slavný lampový kompresor Fairchild 670, jehož byl Boonshoft velkým fanouškem.
Společnost Gibson Brands, která do své stáje získala legendárního výrobce lampových aparátů Mesa Boogie, založeného před více než 50 lety konstruktérem Randallem Smithem, překvapila asi nejen mnohé muzikanty, ale také ekonomy a finanční poradce, protože koncern ještě před třemi lety musel z důvodu hrozícího krachu a následné restrukturalizace odprodat některé dceřiné brandy i svou továrnu v Memphisu konkurenčním zájemcům. Tento obchodní tah naznačuje, že Gibson je zřejmě opět v kondici a do nové éry se mu podařilo nakročit správnou nohou.
Podle vyjádření vedení Gibsonu bude Mesa Boogie nadále vyvíjet a vyrábět nové produkty pod svým vlastním jménem a vítanou zprávou je, že značka z kalifornské Petalumy má sloužit také jako Gibsonův Custom Shop pro jeho připravované zesilovače, komba a kabinety. Zástupci společnosti rovněž potvrdili, že Randall Smith zůstane hlavním designérem Mesy.
„V Gibsonu nám jde o využití naší ikonické minulosti a příklonu k inovativní budoucnosti, hledání, které začalo před více než 100 lety s naším zakladatelem Orvillem Gibsonem," řekl prezident a výkonný ředitel firmy James „JC" Curleigh. „Tato výzva pokračuje zařazením značky Mesa Boogie do rodiny Gibson Brands, spolu s vizionářským vedením Randyho Smithe a jeho týmu, kteří za posledních 50 let vytvořili legendární a revoluční značku, jež obstála ve zkoušce času.“
„Je mi 75 let a jsem stále každý den v práci,“ uvedl bývalý majitel Mesy Randall Smith. „Toto je to, co umím, a mnoho členů našeho týmu se mnou pracuje už 30 nebo 40 let. Když jsme byli svědky toho, jak JC a Cesar (šéf Gibsonu James Curleigh a manažer Cesar Gueikian) přeměňují Gibson, viděli jsme spřízněné duše sdílející společné hodnoty a tvrdé odhodlání zapracovat na kvalitě. Dnes nabízejí kytary Gibson opět konzistentní špičkovou kvalitu, a když se z firmy ozvali, zda bychom se chtěli stát Gibsonovým Custom Shopem pro zesilovače, představili jsme si dokonalou spolupráci, která by rozšířila náš dosah a zároveň zachovala naše dědictví.“
Doufejme, že obě akvizice budou k dobru věci a evropští muzikanti snad také získají lepší přístup k ručně sestavovaným aparátům a efektům těchto amerických značek, jejichž distribuční politika vůči větší části kontinentálního evropského trhu byla doposud, alespoň z mého úhlu pohledu, poněkud laxní.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.