Zdroj: suhr.com

Suhr Badger 18 Amplifier Head: jediný nenabručený jezevec

Vše univerzální je leda tak na dvě věci, tvrdí zlí jazykové. A aparát s dvěma, třemi výkonnostními režimy jako Laney Ironheart IRT 120H, dnes vyrábí kdekdo. Kytarář John Suhr s pětatřiceti lety praxe u Erica Claptona, Fendera, Marka Knopflera nebo Lou Reeda to očividně vzal jako výzvu. Na stavbu nového jezevce Suhr Badger 18 Amplifier Head šel od lesa.

Vybavil ho totiž velmi zvláštní hlasitostí, škálou (Power Scale) od jednoho po osmnáct wattů. S její pomocí si nakroutíte výkon doslova na míru jakémukoliv prostoru. Jen nezapomeňte spolu s výkonem stahovat také Drive, ať zvuk neztrácí hutnost. Jinak si ho můžete vyšperkovat vedle už zmíněného zabudovaného efektu Drive také kaskádovým boostem a především lampovou efektovou smyčkou.

Usměrňuje nesourodé impedance a nepřetěžuje obvody, zkrátka užitečná věcička pro sběratele krabiček či majitele racku. Víc impedancí snese taktéž vstup pro reprobox. Vedle obvyklých osmi a šestnácti ještě čtyři Ohmy. Vybrat si můžete na zadní straně hlavy. Zbytek ovládacích prvků, výšky středy basy, gain a vyřazení na neutrál (Standby), už je standardní.

Na zlatou éru Marshallových plexiskel z přelomu 60. a 70. let odkazují tři lampové elektronky 12AX7 (ECC83) v předzesilovači. Jen na konci jsou místo dvou EL34 dvě EL84. Po sluchu jsou však k nerozeznání od původních mašin. Uslyšíte týž surový a tvrdý zvuk se stopami vytrvalého pekelného žáru i diethylamidu kyseliny lysergové. Z téhož důvodu ho proto zdaleka nejvíc ocení mazáci-profesionálové, zatížení na konzervativní styly jako blues, jižanský rock, resp. hard rock bez přívlastků.

Rubem všeho, co tento luxusní Jezevec nabízí, je snad jedině cena v hodnotě čtyř jiných běžných hlav. Zásluhou neskutečných užitných vlastností ale jejich práci pohodlně zastane. Nabízí dva efekty, s ostatními se sladí a nemusíte úzkostlivě dbát ani na správný výběr beden a racku. Co víc si přát od aparátu na celou cestu od sklepních obýváků po velká pódia?