Přejít k hlavnímu obsahu
Jiří Pospíšil -

Test 6+1 komb do 6000: Fender Champion 40

Do třetice jsem si vybral kombíčko ze stáje Fender. Ač je Fender chronicky známý hlavně jako výrobce kytar, aparáty jako Bassman nebo Twin reverb jsou prostě nezapomenutelné a nadčasové. Tolik z historie, jdeme na test...

Dámy a pánové, Fender Champion 40 je druhé největší kombíčko z celého testu. Černý tolex a vintage knoflíky (ty má mimochodem celá serie Mesa Boogie Mark) dávají kombu takový old school vzhled. Trochu nám to nabourává pár led diod na předním panelu. No vezmeme to popořadě...

Kombo je stavěno jako dvoukanálové se společným dvoupásmovým ekvalizérem (opravdu pouze BASS a TREBLE) s tím, že první kanál je jako čistý (VOLUME 1) a druhý jako amp-modeling (GAIN, VOLUME2, VOICE). Pak tu máme „master sekci“, kde je již zmiňovaný dvoupásmový ekvalizér, potenciometr FX LEVEL pro nastavená hlasitosti efektu a FX SELECT, kde si muzikant vybere některý z přednastavených efektů.

Tlačítko TAP slouží např. pro určování délky Delay. AUX je vstup pro CD/MP3 a díky bohu už je to 3,5 mm stereo Jack, stejně jako další konektor pro sluchátka (PHONE). Zapínání komba je zezadu a výstup pro externí repro zde nenajdete. To uložené uvnitř komba je 12“ firemní značky a celkově kombo disponuje výkonem 40 W. Což je už vcelku slušná porce zábavy. Ze strany reproduktoru zespodu šasi je schovaný výstup pro footswitch.

Zahrajem si...

Nejdřív trochu seznámení s kroutítky VOICE a FX SELECT. Obě jsou doplněné o dvou, respektive tříbarevnou diodu. Měl jsem v tom na začátku trochu zmatek. Toho vás chci nicméně ušetřit, proto to vezmu trochu podrobněji.

VOICE slouží pro výběr některého ze simulovaných aparátů. Těch je celkem 3x4, respektive 4 aparáty (TWEED, BLACKFACE, BRITISH, METAL) a pro každý jsou 3 přednastavené „módy“, indikované barvou LED diody (rudá, zelená, oranžová). Chce to trochu zvyku, protože na TWEED je rudá barva čistý zvuk, zelená barva = trochu zkreslený a oranžová má nejvíc gainu (relativně). Podobná situace je i u přepínače FX SELECT, který nabízí snad všechny základní efekty, a to včetně kombinace chorus, reverb.


Nastavení dnes nebudu přibližovat hodinovému ciferníku, protože hmatníky na sobě mají čísla. Mně se nejvíc líbilo nastavení VOLUME 1 (5), GAIN (4), VOLUME 2 (5), VOICE (METAL/rudý), TREBLE (6), BASS (4), FX LEVEL (5), FX SELECT (DELAY+REV/rudý).

V tomto nastavení je čistý kanál opravdu čistý a snad ani nejde zkreslit (to jen v extrémních nastavení – a pak to není nic moc). Druhé kanál má pekelně zkreslený zvuk, ale stále celkem čitelný a vcelku průrazný (na amp-modeling). Do sluchátek byl dokonce o schůdek lepší. Tady už se uplatňuje tolikrát zmiňovaný amp-modeling, což je na cvičení super.

Můj pohled na věc
Vzhled: 85 %
Ovládání: 70 %
Čistý zvuk: 80 %
Zkreslený zvuk: 80 %
Sluchátka: 75 %
Celkem: 80 %

Celkově je kombo rozhodně použitelné. Nejslabším článkem je pak určitě reproduktor. Jeho výměnou se zvuk buď absolutně otevře, případně úplně zničí. Těžko říct. Do sluchátek zní opravdu dobře. Zvuků je tu celá spousta, i když je to spíš „americký“ směr, než „britský“. Potenciometr MIDDLE by tu taky nevadil.

Asi bych toto kombo směroval pro první dva roky hudebního života, než se kytarista zorientuje v tom, který hudební směr ho bude bavit a co k němu bude potřebovat za zvuk.

Tagy malá komba

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám prosím vědět na e-mail redakce@frontman.cz.

profil
Na kytaru hraju od roku 1999 a prošel jsem několika více či méně průraznými skupinami jako Nexu.s, Black Hand... Aktuálně hraju ve skupině Rebelia. Rad si poslechnu skupiny jako Null Positiv, Arch Enemy, Dream Theater, Arakain, Linkin…
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY