The Boss Bruce Springsteen

V dalším pokračování seriálu o charismatických frontmanech, co nejsou jen obyčejnými figurami za mikrofonem, ale zvěstovatelé vlastního stylu, nemůže chybět Bruce Springsteen, který právě vydal kritikou ověnčené album High Hopes.

Pětačtyřicet let na scéně a stále v kondici. Springsteen si vytvořil image pracovitého rockového dělníka, který si svoje utržené honoráře za prodané nosiče a vyprodané koncerty zkrátka zaslouží. A je jedno, jestli v tomto případě tráví ve studiu patnáctihodinové směny, anebo na pódiu rozpaluje publikum skoro čtyřhodinovou show. Precizní vypravěč, věčný glosátor všedního života Američanů, kazatel střední třídy, jenž to myslí doopravdy upřímně. Mozaika všemožných hudebních žánrů, v níž nechybí folk, blues, country, často kombinovaný s jazzem, gospelem či soulem, si ale vysloužila vlastní označení "springsteen rock", který umí přímočaře promlouvat skrze hymnické fláky i intimní balady.

Bruce Springsteen vychází z tradičních kytarových škol, jeho umění je čitelné, zároveň ale pestré a dokonalé. Novinka High Hopes se nese též v duchu moderní americany – baladické polohy, irský folklor i atmosférický folk rock zanese posluchače do světa, v němž se monotónní nářky a subjektivní splíny mění do intimní pouliční veselice, v níž nechybí onen pověstný podprahový optimismus.

Lahůdkou High Hopes je hostování Toma Morella z rapmetalových Rage Against The Machine, který odjel se Springsteenem & E Street Bandem nedávno turné a po svém přispěl do známého cajdáku The Ghost Of Tom Joad – kvákavé sólo na závěr osmiminutového songu spolu s hybridní hip hopovou rytmikou nabízí úplně jiný pohled na tradiční springsteen rock.

Equipment: používá přes 16 kytar většinou značky Fender Telecaster – Bigsby Teles