Jokers, foto: Tereza Křenová

Svatá trojice kapelní propagace

S kapelou jsme dospěli k názoru, že než se začneme aktivně propagovat, musíme si zamést před vlastním prahem a udělat pořádně tyhle 3 věci: text o kapele, promo fotky a videoklip.

Ačkoliv krátký a výstižný medailonek o kapele se může zdát jako úkol poměrně triviální, zabral nám hodně času a nedoporučujeme ho podcenit. Od kamaráda, co dělá PR, jsme dostali jasné zadání: text musí být především srozumitelný, musí zařadit kapelu žánrově a musí prezentovat její silné stránky. My jsme nakonec dali dohromady toto:

Pětičlenná kytarovka Jokers baví hrátkami s rodným jazykem a vokálními vícehlasy. Navazuje na poetiku Wohnoutů, J.A.R. nebo Pražského výběru. Vystoupení jsou kořeněná výstředními kostýmy a energickou show ve stylu FetišPop.

Co se týče promo fotek, dlouho jsme nemohli najít tu správnou inspiraci. Ta přišla nakonec v rámci googlování klíčových slov jako amazing, ridiculous nebo hilarious band photo. Po projetí desítek nezáživných záběrů na poli, v polorozpadlé továrně nebo na sedačce v ateliéru jsme narazili na zajímavý snímek, kde byli členové kapely po prsa ponořeni ve vodě a hladina zrcadlila jejich pomyslné busty. I když jsme fotku podezřívali z photoshopu, rozhodli jsme se na téma volně navázat a ještě ho trochu povýšit o ježíšovské chození po hladině. Jako technické řešení tohoto instantního zázraku posloužilo několik přepravek zapůjčených v nedaleké sokolovně. Ty jsme upevnili ke dnu mělkého jezírka v pražském Prokopském údolí přesně v takové výšce, abychom na nich mohli stát. Abychom byli na fotkách patřičně suší, ke svým podstavcům jsme se přibrodili ve velkých černých pytlech na odpadky. Pak už jen stačilo mít na břehu zručnou fotografku Terku Křenovou.

Se super videoklipem jsme na sebe nechali čekat nejdéle. Měli jsme sice na kontě několik spíše low-cost klípků natočených v nahrávacím studiu, na koncertech nebo v exteriérech, ale pořád jsme cítili, že to není maximum, co jsme schopni vyprodukovat. Nakonec jsme se k tomu postavili čelem a výrobu klipu outsourcovali. O jeho animovanou podobu se postaral velice šikovný grafik Tomáš Kopecký, který stojí za veškerým naším vizuálem. Hlavní postavou klipu je medvěd, který nenávidí, když mu kólcentra nabízejí služby, které nepotřebuje. Díky chytře vypointovanému scénáři, který napsala Tomášova žena Tereza, působí jako vtipná bajka.


Když jsme si byli jisti, že máme všechna 3 esa v rukávě, mohli jsme je z něj začít postupně sypat. Jelikož našim primárním cílem je rozšířit povědomí o kapele, první kontaktní osobou pro nás byli hudební publicisté. Háček je v tom, že tito lidé jsou v dnešní době velice vytížení. Pokusili jsme se jim tedy prostřednictvím tiskové zprávy naservírovat veškeré informace doslova na zlatém podnose. Při jejím tvoření nám byl velice nápomocný tento článek.

Pokud vás zajímá, jak taková tiskovka vypadá, koukněte na ni tady. Redaktoři hudebních serverů si ji můžou dle svého upravit, nicméně jádro informací zůstane takové, jaké jsme ho sami připravili. Příklad článku zveřejněného na základě této naší tiskovky najdete zde.

Napište nám do komentářů, co říkáte na naše uchopení svaté trojice kapelní propagace. Všem přejeme hodně inspirace ve vytváření té vaší.

Tagy: